ArcadeCAMP Scratch 2017-10-26T14:26:29+00:00

Project Description

ARCADECAMP SCRATCH

ArcadeCAMP Scratch gry programowanie

ArcadeCAMP to zupełnie nowe rozwiązanie RoboCAMP. Kurs stanowi wprowadzenie do programowania i tworzenia gier dla dzieci od 8 roku życia. Został opracowany wyłącznie na Scratcha, więc nie potrzebujesz żadnych dodatkowych zestawów! Dzięki ArcadeCAMP uczniowie dowiedzą się jak zaprogramować swoje własne gry na podstawie najbardziej popularnych gier w historii: od wczesnych gier na automaty, takich jak Pong i Frogger, do hitów wszechczasów, jak Snake i Tetris.

Pełny dostęp do 10 ćwiczeń skupiających się na tworzeniu gier, które inspirują i uczą. Każde ćwiczenie zawiera:

  • wprowadzenie do historii gier wideo wraz ze zdjęciami i animacjami,
  • od 2 do 4 lekcji programowania (w sumie 24),
  • instrukcje programowania krok po kroku,
  • grafiki do pobrania i inne dodatki.

Dostęp do podręczników dla nauczyciela RoboCAMP.

  • Oprogramowanie Scratch 2.0.
  • Komputer z dostępem do internetu.

ĆWICZENIA

space explorer ArcadeCAMP Scratch

SPACE EXPLORER

Space Explorer to gra jednoosobowa, w której gracz manewruje statkiem kosmicznym przez pole asteroid. Do sterowania używa się klawiszy strzałek, a klawisza spacji do wystrzelenia pocisku, którym można zniszczyć asteroidę. Celem gracza jest dolecieć jak najdalej. Podczas dwóch lekcji tego ćwiczenia, uczniowie dowiedzą się jak stworzyć grę typu „strzelanka” w wizualnym języku programowania i nauczą się jak zaprogramować: sterowanie statkiem przy pomocy strzałek, wykrywanie zderzenia obiektów, czy ruch asteroid i lasera.

Animacja przedstawia scenę z gry tworzonej w trakcie zajęć.

bouncing gear ArcadeCAMP Scratch

BOUNCING GEAR

Bouncing gear to próba odtworzenia, z pomocą klocków LEGO, jednej z najstarszych gier arcade – Pong. Inaczej niż pierwowzór, nasza gra jest przeznaczona dla jednego gracza, a jej celem jest odbijanie koła zębatego (odpowiednika piłki) platformą. Gracz otrzymuje jeden punkt za każdym razem gdy odbije koło, ale po każdym odbiciu koło nabiera prędkości, przez co trudność gry rośnie. W trakcie ćwiczenia uczniowie dowiedzą się, jak wykorzystywać wzory matematyczne do obliczania kąta odbicia koła zębatego od platformy. Gra używa także zmiennych do przechowywania punktów i szybkości rozgrywki.

race ArcadeCAMP Scratch

RACE

Race to prosta gra wyścigowa, w której jeden lub dwóch graczy jeżdżą po owalnym torze i ścigają się z czasem. Im dłużej pojazd jedzie bez kolizji z barierką, tym bardziej przyspiesza. Gra wykorzystuje wykrywanie koloru do zatrzymania wyścigówek na torze, oraz zmienne do obliczania wyniku i zmiany szybkości pojazdów. Ćwiczenie składa się z trzech lekcji, z których ostatnia wprowadza dwuosobową wersję gry – nie jest ona obowiązkowa.

falling bricks ArcadeCAMP Scratch

FALLING BRICKS

W Falling Bricks, gracz steruje koszem za pomocą myszy i stara się złapać jak najwięcej spadających klocków LEGO. Klocki pojawiają się w losowych miejscach na górze ekranu, a wraz z postępem w grze spadają coraz szybciej. Podczas tego ćwiczenia uczniowie dowiedzą się jak stworzyć prostą grę używając wizualnego języka programowania i nauczą się kilku pojęć programistycznych dotyczących zmiennych, losowości, wykrywania koloru, oraz przechowywania wyniku.

snake ArcadeCAMP Scratch

SNAKE

Gra Snake stworzona w Scratchu zawiera wszystkie najważniejsze cechy wersji, która była dostępna na komórkach firmy Nokia. Cel gry pozostał ten sam: wąż ma jak najwięcej zjeść, nie wpadając przy tym ani na ściany, ani na swój ogon. W tym ćwiczeniu uczniowie dowiedzą się jak sprawić, by ogon węża wyglądał jakby rósł po każdym posiłku i jak stopniowo zwiększać trudność gry, jednocześnie pilnując, by gra cały czas była grywalna.

Animacja przedstawia scenę z gry tworzonej w trakcie zajęć.

banana chase ArcadeCAMP Scratch

BANANA CHASE

Banana Chase to prosta gra, doskonała do stawiania pierwszych kroków w tworzeniu gier za pomocą oprogramowania Scratch. Celem gry jest przeprowadzenie goryla (postaci z naszych zajęć SafariCAMP WeDo) przez labirynt, na końcu którego czeka banan. Ćwiczenie jest rozplanowane na dwie lekcje. Uczniowie dowiedzą się na nich, między innymi: jak sprawić, by goryl poruszał się po naciśnięciu odpowiedniej strzałki na klawiaturze, jak zmieniać labirynty i jak stworzyć animację głównego bohatera gry.

frogger ArcadeCAMP Scratch

FROGGER

Frogger to prosta odmiana popularnej gry na automaty. Zadaniem gracza jest przeprowadzenie żabki przez rzekę, na drugą stronę planszy. W grze znajdziemy postać Froggera, żabki kontrolowanej za pomocą klawiatury, oraz ciekawy mechanizm klonujący jeden z duszków na podstawie kilku zmiennych.

tetris ArcadeCAMP Scratch

TETRIS

Tetris to nasza próba odtworzenia jednej z najbardziej uzależniających gier wszech czasów. Gra składa się z ponad 100 linii kodu i została podzielona aż na 4 lekcje, ale poświęcony czas jest tego warty! W grze znajduje się wiele zmiennych używanych do zmiany tempa gry, jej mechanizm korzysta z listy by przechowywać dane i sygnalizuje istotne zdarzenia za pomocą bloczków wiadomości Scratch.

Animacja przedstawia scenę z gry tworzonej w trakcie zajęć.

click-a-brick ArcadeCAMP Scratch

CLICK-A-BRICK

Click-a-Brick to gra zręcznościowa, w której zadaniem gracza jest klikanie w pojawiające się na planszy klocki. Celem gry jest kliknięcie jak największej ilości klocków w danym czasie. W trakcie dwóch lekcji poświęconych wspólnemu tworzeniu gry, uczniowie wykorzystają znajomość współrzędnych i zagadnienia losowości do stworzenia siatki pól, na których pojawiać się będą klocki. Zajmiemy się także detekcją położenia i przycisku myszy komputerowej oraz efektami graficznymi na obiektach.

brick-man ArcadeCAMP Scratch

BRICK-MAN

Gra Brick-Man wzorowana jest na wielkim hicie znanym z automatów do gier: japońskiej grze Pac-Man. Zadanie gracza polega na “zjedzeniu” wszystkich kuleczek w labiryncie w taki sposób by nie dać się dotknąć przeciwnikom. Mechanika gry zawiera obiekt sterowany przez gracza za pomocą strzałek klawiatury oraz poruszające się autonomicznie obiekty przeciwników. Programowanie gry jest okazją do przypomnienia wiadomości związanych z detekcją kolorów, efektami graficznymi, stosowaniem zmiennych i duplikowaniem obiektów.

Animacja przedstawia scenę z gry tworzonej w trakcie zajęć.

POWIĄZANE PRODUKTY

WYMAGANIA
ZAMÓW ARCADECAMP
INNE KURSY