Lekcje robotyki i programowania z domu. Scenariusz biznesowy.

Sytuacja

W marcu 2020 roku podjęto decyzję o czasowym zamknięciu szkół i placówek edukacyjnych w Polsce. Wszyscy usłyszeliśmy oficjalne zalecenie, aby na czas nieokreślony wstrzymać się od organizowania zgromadzeń, w tym szkoleń i warsztatów.

Osoby prowadzące firmy edukacyjne oraz ludzie, którzy na co dzień organizują dla dzieci stacjonarne zajęcia z robotyki stoją przed poważnym wyzwaniem biznesowym. Małe i duże firmy borykają się z masową rezygnacją z zajęć, a także z roszczeniami anulacji czesnego za zajęcia, które się nie odbyły. Jednak wymyśliliśmy i przetestowaliśmy scenariusz, który jest wyjątkowo pomocny w zaistniałej sytuacji.

Rozwiązanie

Firmy edukacyjne mają możliwość zapewnienia ciągłości świadczonej usługi, nawet w czasie bardzo ograniczonej możliwości realizacji zajęć stacjonarnych. Wystarczy wykorzystać potencjał zajęć organizowanych całkowicie zdalnie, przez internet.

Scenariusz lekcji

Jak zorganizować zdalne lekcje robotyki i programowania?

Zestaw do robotyki

Uczeń korzysta z zestawu do robotyki. Posiada własny lub wypożycza go od firmy edukacyjnej.

Lekcja prowadzona online

Uczeń otrzymuje link do wideokonferencji i dołącza do niej na swoim smartfonie.

Uczeń dostaje od prowadzącego link do lekcji z instrukcjami RoboCamp, które wyświetla na ekranie swojego komputera.

  1. Uczniowie w domu przygotowują odpowiedni zestaw robotyczny (LEGO WeDo 2.0, LEGO Mindstorms EV3 lub LEGO Mindstorms NXT) oraz instalują wymagane do niego środowisko programistyczne. Jeśli nie posiadają własnego zestawu w domu, korzystają z opcji tymczasowego wypożyczenia go od firmy edukacyjnej organizującej zajęcia. (Uwaga: zestawy robotyczne LEGO można dezynfekować.)
    1. Jeżeli uczniowie nie mają żadnego dostępu do robotów, prowadzący może przeprowadzić lekcję z serii RoboCamp ArcadeCamp, która pozwala uczniom programować własne gry w języku Scratch.
  2. Nauczyciel prowadzi zajęcia za pośrednictwem wybranego przez siebie narzędzia streamingowego (np. Skype, Clickmeeting, Zoom, Google Classroom, Discord) w z góry ustalonym terminie.
  3. Uczniowie otrzymują link do wideokonferencji drogą mailową lub poprzez SMS i dołączają do niej na smartfonie. Dzięki wykorzystaniu urządzenia przenośnego, uczniowie będą mogli wygodnie prezentować swoje budowle w trakcie pracy.
  4. Nauczyciel wprowadza uczniów w temat lekcji. Następnie, za pomocą czatu w narzędziu streamingowym, przekazuje uczniom link do platformy RoboCamp.
  5. Uczniowie korzystają z instrukcji RoboCamp, żeby zbudować i zaprogramować robota. Dzięki instrukcjom krok po kroku uczniowie dokładnie wiedzą co mają zrobić i pracują we własnym tempie.
  6. Nauczyciel koordynuje pracę grupy, a w razie potrzeby wspiera uczniów indywidualnie, korzystając z czatu oraz możliwości połączenia się z poszczególnymi uczniami.
  7. Wszyscy uczniowie, którzy z jakiegoś powodu nie byli w stanie dokończyć robota w trakcie trwania zajęć, mogą to zrobić samodzielnie po zakończeniu wideo spotkania dzięki dostępowi do instrukcji RoboCamp.

Aby uczestniczyć w zajęciach uczeń potrzebuje:

  • Zestaw do robotyki (własny lub wypożyczony)
  • Środowisko programistyczne LEGO Software lub Scratch (darmowe)
  • Laptop lub tablet (do programowania robotów/pracy indywidualnej ucznia)
  • Smartphone lub tablet (do oglądania nauczyciela i czatowania z nim)

Dostęp do materiałów RoboCamp

Aby uzyskać dostępu do lekcji RoboCamp, oraz wszystkich powiązanych z nią materiałów i instrukcji, należy wykupić subskrypcję: www.robocamp.pl/pl/cennik/
Uwaga! Jeżeli jako mała firma potrzebujesz mniejszej ilości Kont Nauczyciela, możesz wykupić subskrypcję Nauczyciel lub Szkoła.

Zastanawiasz się jak wdrożyć takie lekcje do swojego planu zajęć? Jeżeli masz dodatkowe pytania na temat scenariusza biznesowego lub oferty RoboCamp pisz na adres wojtek@robocamp.eu

Bądź na bieżąco z RoboCamp

By | 2020-03-13T17:12:29+00:00 Marzec 13, 2020|