Kurs programowania SPIKE Prime dla zaawansowanych

25 gotowych lekcji, które uczą Word Blocks i Pythona poprzez praktyczne konstrukcje, wyzwania w stylu AI i grywalizowane projekty STEM.
Zamów dostęp dla szkoły publicznej

Kurs w skrócie

Ucz zaawansowanej robotyki ze SPIKE™ Prime. Kurs łączy dopracowane roboty z przemyślaną ścieżką edukacyjną – od programowania wizualnego do tekstowego – dzięki czemu płynnie i pewnie przejdziecie do nauki Pythona. Uczniowie stworzą wyrzutnie, manipulatory, gry arcade i więcej, a po drodze poznają podstawy Pythona, myślenie w duchu AI, asynchroniczność i projektowanie gier – zawsze w parze z mechaniką.

Każda z 25 lekcji łączy aktualny temat STEAM, budowanie robota oraz zadania programistyczne w języku SPIKE Bloki Słów (Word Blocks) lub Python. Polecamy dla uczniów, którzy ukończyli kurs dla średniozaawansowanych.

Dla kogo jest ten kurs?

Dla nauczycieli i edukatorów

Jeśli szukasz gotowego programu i płynnego przejścia z Bloków Słów do Pythona, ten kurs Ci to ułatwi. Nie musisz mieć wiedzy programisty — wszystkie instrukcje, zadania i programy są opisane krok po kroku.

Dla uczniów 11-16 lat

Polecamy dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i początku szkoły średniej, którzy są gotowi na naukę Pythona. Kurs jest idealny dla tych, którzy lubią budować, mierzyć się z wyzwaniami w formie gier, oraz ukończyli kurs dla średniozaawansowanych.

Dla szkół, kół zainteresowań i półkolonii

Jeden zestaw SPIKE Prime wystarczy dla zespołu 2–3 uczniów, a kurs możesz łatwo dopasować do wielkości grupy. Każdy uczestnik ma kontrolowany dostęp do platformy e-learningowej.

Co zawiera kurs Programowanie SPIKE Prime dla zaawansowanych?

Profesjonalne wsparcie dla nauczyciela

Licencja nauczycielska + dostęp dla uczniów— masz pełną kontrolę nad dostępem do materiałów. Udostępnij uczniom link lub loginy – mogą korzystać z instrukcji na swoich urządzeniach bez dodatkowych opłat.
Wsparcie techniczne i dydaktyczne— napisz do nas lub umów się na rozmowę, jeśli potrzebujesz pomocy z wdrożeniem kursu, organizacją zajęć lub pracą na lekcji. Możesz liczyć na pomoc naszych ekspertów.

Gotowe lekcje na cały rok szkolny

Płynne przejście od Bloków Słów do Pythona — każda lekcja zaczyna się wstępem STEAM, zawiera instrukcję budowy SPIKE™ Prime krok po kroku, omówienie programu w Blokach Słów lub Pythonie z instrukcjami, i zachęca ucznia do eksperymentów. Z pomocą kursu uczniowie przechodzą z programowania wizualnego do tekstowego.
25 unikalnych projektów — takie jak Gry arcade, Snake, Telegraf, Wyrzutnia AI, Projektor i więcej! Oryginalne, sprawdzone modele, których nie ma w oficjalnych materiałach LEGO ani typowych repozytoriach. Każdy nasz projekt zmienia lekcję w niezapomniane osiągnięcie.

Wygodna i bezpieczna platforma e-learningowa

Działa w przeglądarce— nie musisz instalować dodatkowego oprogramowania. Platforma działa na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Zarządzanie dostępem uczniów — Ty decydujesz, do krótych lekcji uczniowie mają dostęp i na jak długo. Możesz przydzielać różne projekty poszczególnym grupom lub jeden całej klasie.

Jak to działa?

Uzyskaj dostęp
Wybierz plan, który Ci odpowiada, a potem zaloguj się na platformę e-learningową.
Wybierz lekcję
Uruchom dowolny z 25 projektów lekcyjnych kilkoma kliknięciami myszy.
Ucz z przyjemnością
Skup się na uczniach, a platforma dostarczy Wam wszystkie materiały.

Scenariusze lekcji w tym kursie

Oto 3 z 25 lekcji, które możesz zrealizować ze swoją klasą. Zamów wycenę, aby dostać pełny program nauczania.

Wyrzutnia AI

Czas lekcji: 110 min

Wiek uczniów: 12 - 16

Uczniowie budują i programują wyrzutnię wyposażoną w czujniki odległości i siły. Robot ocenia odległość do celu i dostosowuje moc wyrzutu na podstawie informacji zwrotnej — „uczy się” czy strzał był za daleko, czy za blisko. Dodatkowa regulacja przyciskami huba SPIKE wprowadza podstawy uczenia ze wzmocnieniem w praktycznej formie.
Krytyczne myślenie i eksperymentowanie algorytmiczneUczniowie łączą dane z czujników z decyzjami w kodzie: formułują hipotezy, kalibrują parametry i modyfikują algorytm na podstawie wyników prób. Poznają podstawy uczenia ze wzmocnieniem i dokumentują testy, by porównywać strategie.
Podstawa programowa: informatyka, matematyka, fizyka, technika.

Gra arcade: Space Explorer

Czas lekcji: 90 min

Wiek uczmiów: 12 - 16

Uczniowie tworzą retro-grę arcade z wykorzystaniem Pythona i SPIKE Prime. Budują konsolę z matrycą LED sterowaną joystickiem, a do interakcji z logiką gry używają czujnika koloru i czujnika siły. Poznają składnię Pythona, instrukcje warunkowe, pętle, losowość i modułową budowę programu, jednocześnie ucząc się podstaw game designu.
Kreatywność w ramach rygoru obliczeniowegoUczniowie projektują mechanikę gry i przekładają ją na uporządkowany kod. Ćwiczą równoważenie losowości i poziomu trudności oraz stopniowo poprawiają rozwiązania na podstawie testów użytkowników.
Podstawa programowa: informatyka, matematyka, technika.

Projektor

Czas lekcji: 80 min

Wiek uczniów: 11 - 16

Interdyscyplinarna lekcja łączy inżynierię ze sztuką opowiadania historii. Uczniowie konstruują i programują projektor filmowy, badając, jak efekt stroboskopowy tworzy iluzję ruchu. Czujniki obrotu działają jako regulatory silników, a czujnik odległości symuluje migające źródło światła — świetne wprowadzenie do percepcji i mediów wizualnych.
Interdyscyplinarne myślenie STEAMUczniowie łączą obserwację zjawisk z parametrami programu i kalibracją mechaniki. Celem jest uzyskać płynną animację — a następnie zaprezentować krótkie demo z wyjaśnieniem zasady działania.
Podstawa programowa: informatyka, fizyka, technika.

Razem z kursem otrzymasz...

25 multimedialnych scenariuszy lekcji. Angażujące i niezawodne lekcje ułożone w roczny kurs nauki programowania. Każda lekcja wprowadza nowe polecenie Pythona lub nowe zastosowanie kodu poprzez robota ze SPIKE™ Prime.
Poziom zaawansowania, który rośnie z lekcji na lekcję. Uczniowie doskonalą umiejętności w Blokach Słów, a następnie przechodzą do krótkich projektów w Pythonie, które stopiową stają się coraz bardziej złożone — mają bardziej zaawansowaną mechanikę, czujniki i kod.
Instrukcje krok po kroku. Dla nauczyciela i ucznia na wszystkich etapach lekcji. Każdy krok jest wyjaśniony tekstowo i łatwy do zrozumienia dzięki multimediom.
Programowanie w Blokach Słów (Word Blocks) i Pythonie Jasne przejście od programowania wizualnego do tekstowego: przypominamy kluczowe idee w bloczkach, a następnie wprowadzamy listy, krotki, słowniki, czasowanie, losowość, pętlę główna oraz podstawy AI.
Zadania dla uczniów szkoły podstawowej i średniej, wieku i możliwości. Aktywności rozwijają myślenie STEAM i umiejętności techniczne, łącząc matematykę i fizykę z działającym kodem.
Zaoszczędzony czas nauczyciela. Lekcja już gotowa, dzięki czemu nauczyciel zyskuje cenny czas na rozwój, koncentrację i wspieranie uczniów.
Zamów wycenę z programem nauczania

Poznaj platformę RoboCamp online

Zobacz jak platforma wygląda od środka – przekonaj się, jak wiele może wnieść do Twoich lekcji.

Dostęp dla uczniów w cenie

Bez dodatkowych opłat Wszyscy uczniowie otrzymują dostęp do instrukcji i multimedialnych materiałów w ramach jednej opłaty. Nie musisz martwić się o dodatkowe koszty.
Elastyczna liczba kont Do grupy dołączył nowy uczeń? Skontaktuj się z naszym zespołem, a my powiększymy pulę dostępnych kont uczniowskich.

Prosta w obsłudze

Intuicyjny interfejs użytkownika Po prostu zaloguj się, wybierz lekcję na dziś i zacznij uczyć. Możesz przeglądać całą zawartość lub korzystać z listy ulubionych lekcji.
Przejrzysta struktura lekcjiKażda lekcja składa się z kilku kluczowych etapów: wprowadzenie do lekcji, budowanie, sprawdzenie działania mechanizmu, programowanie i testowanie.

Do pracy indywidualnej i grupowej

Dostosowana do stylu pracy nauczyciela Masz kontrolę nad tym, do których instrukcji i multimedialnych materiałów mają dostęp uczniowie. Ty decydujesz, co im udostępniasz i kiedy.
Różne projekty dla różnych grup Możesz przydzielić inne projekty różnych grupom uczniowskim, dzieląc się konkretnymi lekcjami według potrzeb klasy.

Często zadawane pytania

Każda lekcja jest zaplanowana tak, aby dało się ją przeprowadzić na jednej lub dwóch jednostkach lekcyjnych. Materiału spokojnie wystarczy na cały rok szkolny, bo kurs zawiera aż 25 gotowych scenariuszy. Nie musisz się martwić, że zabraknie Ci pomysłów na zajęcia.
Na szczęście nie! Z jednego zestawu może korzystać 2–3 uczniów, co świetnie sprawdza się przy pracy projektowej. To naprawdę dobre rozwiązanie, jeśli myślisz o kursie w większej grupie – jest praktyczne i znacznie mniej obciąża budżet szkoły.
Tak. Jeśli dobrze znasz zestaw SPIKE™ Prime i Bloki Słów, poprowadzisz ten kurs bez wcześniejszej znajomości Pythona. Wszystkie etapy lekcji mają instrukcje krok po kroku – z czytelnymi wizualizacjami budowy i programowania – więc nie musisz pisać programu od zera, wystarczy że go wyjaśnisz. To prawdziwy most od bloków do Pythona: pierwsze zajęcia przypominają Bloki Słów, a krótkie projekty w Pythonie wprowadzają pojęcia poprzez komentowane przykłady i łatwe do modyfikacji parametry. Wystarczy przejrzeć konstrukcję, sprawdzić porty i baterię – i możesz zaczynać.
Dostajesz pełny kurs: 25 interaktywnych scenariuszy lekcji, dostęp roczny zarówno dla Ciebie, jak i uczniów, oraz pomoc ekspertów, gdy tylko czegoś potrzebujesz. Możesz spokojnie skupić się na prowadzeniu zajęć – wszystko inne masz już zorganizowane.
Tak, kurs realizuje wymagania podstawy programowej dla klas IV-VIII wprost. W informatyce zapewnia płynne przejście od Word Blocks do Pythona, pracę na zdarzeniach, pętlach i warunkach, strukturach danych, a także elementy asynchroniczności i pętli głównej; uczniowie programują działające roboty i testują rozwiązania. W matematyce zadania wykorzystują proporcje, modulo, geometrię i proste statystyki, łącząc obliczenia z mechaniką robotów i kodem. W technice uczniowie projektują i budują mechanizmy (dźwignie, przekładnie, joystick), montują i kalibrują czujniki. W fizyce doświadczalnie badają ruch, napęd i optykę (np. efekt stroboskopowy w Projektorze).
Dodatkowo, 25 gotowych scenariuszy lekcji (w tym krótkie projekty 45 min na Pythona) ułatwiają dokumentowanie realizacji podstawy w klasach 4–8 i zmniejszają czas potrzebny na przygotowanie nauczyciela.

Kup dostęp do kursu

Kurs programowania SPIKE Prime dla zaawansowanych
Dostęp dla 1 nauczyciela
25 scenariuszy lekcji z instrukcjami krok po kroku
Instrukcje programowania w Pythonie i Word Blocks
Dostęp dla uczniów
980
dostęp na 1 rok