Kurs programowania SPIKE Prime dla
średniozaawansowanych

Kurs robotyki i programowania na cały rok szkolny z instrukcjami krok po kroku dla nauczyciela i ucznia.
Zamów dostęp dla szkoły publicznej

Kurs w skrócie

25 przemyślanych scenariuszy lekcji na cały rok szkolny, które zmienią zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime w narzędzie do nauki programowania, robotyki i logicznego myślenia. Uczniowie zaczynają od prostych skryptów, a z lekcji na lekcję uczą się coraz więcej: od zmiennych i wielozadaniowości aż po budowę w pełni autonomicznych robotów.

Każda lekcja łączy temat STEAM, budowanie robota oraz jasne, angażujące zadania programistyczne w graficznym języku SPIKE Bloki Słów. Kurs zaprojektowaliśmy z myślą o uczniach w wieku 9–13 lat, ale świetnie sprawdzi się także w klasach starszych.

Dla kogo jest ten kurs?

Dla nauczycieli i edukatorów

Jeśli chcesz prowadzić zajęcia z robotyki bez konieczności tworzenia materiałów od podstaw, ten kurs Ci to ułatwi. Nie potrzebujesz doświadczenia w programowaniu — wszystkie instrukcje i zadania są opisane krok po kroku.

Dla uczniów klas 3–8

To najlepszy moment, by rozwinąć u dzieci kompetencje przyszłości i przejść od podstaw kodowania do zaawansowanego poziomu programowania wizualnego.

Dla szkół, kół zainteresowań i półkolonii

Jeden zestaw SPIKE Prime wystarczy dla 2–3 uczniów, a kurs możesz łatwo dopasować do wielkości grupy. Każdy uczestnik ma kontrolowany dostęp do platformy e-learningowej.

Co zawiera kurs Programowanie SPIKE Prime dla średniozaawansowanych?

Gotowe lekcje na cały rok szkolny

25 scenariuszy z multimediami — od prostego sterowania silnikami po złożone algorytmy. Każda lekcja zawiera wprowadzenie STEAM, instrukcję budowy robota i interaktywny samouczek programowania w Word Blocks (Blokach Słów).
Unikalne projekty — takie jak Krab, Wózek widłowy, Motocykl, Pionowzlot, Skrzynia biegów i więcej! Uczniowie uczą się przez działanie, poznają nowe czujniki, mechanizmy i struktury kodu.

Profesjonalne wsparcie dla nauczyciela

3-godzinne szkolenie wprowadzające online — dowiesz się jak obsługiwać zestaw SPIKE Prime, jak pracować z Blokami Słów i jak skutecznie prowadzić zajęcia. Szkolenie możesz odbyć w dowolnym momencie trwania subskrypcji.
Licencja nauczycielska + dostęp dla uczniów— masz pełną kontrolę nad dostępem do materiałów. Udostępnij uczniom link lub loginy – mogą korzystać z instrukcji na swoich urządzeniach bez dodatkowych opłat.
Wsparcie techniczne i dydaktyczne— napisz do nas lub umów się na rozmowę, jeśli potrzebujesz pomocy z wdrożeniem kursu, organizacją zajęć lub pracą na lekcji. Możesz liczyć na pomoc naszych ekspertów.

Wygodna i bezpieczna platforma e-learningowa

Działa w przeglądarce— nie musisz instalować dodatkowego oprogramowania. Platforma działa na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Zarządzanie dostępem uczniów — Ty decydujesz, do krótych lekcji uczniowie mają dostęp i na jak długo. Możesz przydzielać różne projekty poszczególnym grupom lub jeden całej klasie.

Obejrzyj, żeby poznać kurs w 5 minut

Jak to działa?

Uzyskaj dostęp
Wybierz plan, który Ci odpowiada, a potem zaloguj się na platformę e-learningową.
Wybierz lekcję
Uruchom dowolny z 25 projektów lekcyjnych kilkoma kliknięciami myszy.
Ucz z przyjemnością
Skup się na uczniach, a platforma dostarczy Wam wszystkie materiały.

Scenariusze lekcji w tym kursie

Oto 3 z 25 lekcji, które możesz zrealizować ze swoją klasą. Zamów wycenę, aby dostać pełny program nauczania.

Sortownik

Czas lekcji: 90 min

Wiek uczniów: 9 - 13

Świetne wprowadzenie do inteligentnych systemów i logiki klasyfikacji. Uczniowie budują sortownik z czujnikiem koloru i napędem silnikowym. Programują instrukcje warunkowe "jeśli... to...", stosują zmienne do śledzenia wyników i udoskonalają algorytm sortowania poprzez testy.
Podstawa programowa: Informatyka, Matematyka, Fizyka Lekcja rozwija umiejętności z zakresu logiki programistycznej i analizy danych, uczy interpretacji wyników czujników i wyrażeń algebraicznych, wyjaśnia też zastosowanie automatyzacji w technice i przemyśle.
Nacisk na dane i debugowanie Uczniowie uczą się interpretować dane wejściowe, sprawdzać skuteczność działania poprzez ocenę wyników i wprowadzać poprawki zarówno w kodzie, jak i w konstrukcji robota.

Wózek widłowy

Czas lekcji: 65 min

Wiek uczniów: 9 - 13

Lekcja łączy automatyzację, fizykę i kodowanie w praktyczny sposób. Uczniowie projektują robota z pasem napędowym, przekładnią i czujnikiem odległości. Stosują pętle, instrukcje warunkowe i logikę czujników by rozwiązać zadania logistyczne.
Podstawa programowa: Informatyka, Matematyka, Technia Scenariusz wspiera naukę programowania z użyciem pętli i czujników, przeliczeń jednostek i pomiarów fizycznych, oraz wiedzy o mechanizmach dźwigowych. Uczniowie obserwują zależność między siłą a ruchem i uczą się analizować działanie konstrukcji technicznych.
Rozwijanie algorytmicznego myślenia Uczniowie tworzą uporządkowane ciągi instrukcji, testują reakcje wyzwalane przez czujniki i udoskonalają algorytmy, by osiągać lepsze rezultaty.

Pionowzlot

Czas lekcji: 90 min

Wiek uczniów: 9 - 13

Pionowzlot napędzany jest przekładnią zębatą, a gondole są sterowane za pomocą czujnika odległości. Robot reaguje na wysokość i symuluje lot. Uczniowie badają zjawiska fizyczne, takie jak siła nośna, ruch i przyspieszenie, jednocześnie programując przejścia sterowane czujnikami.
Podstawa programowa: Informatyka, Fizyka, Technika Scenariusz łączy programowanie (pętle, warunki, zmienne), obliczenia fizyczne (prędkość, długość, czas), oraz projektowanie mechaniczne (przekładnie, wały, dźwignie).
Projektowanie systemów i sterowanie przebiegiem działania Uczniowie uczą się jak w praktyce planować złożone zachowania wieloetapowe, takie jak start, lot i lądowanie.

Razem z kursem otrzymasz...

25 multimedialnych scenariuszy lekcji. Angażujące i niezawodne lekcje ułożone w roczny kurs nauki programowania. Każdy scenariusz to nowe polecenie lub koncept programistyczny, wyjaśnione przy pomocy robotów z klocków SPIKE Prime.
Poziom zaawansowania rośnie z lekcji na lekcję. Im dalej w kurs, tym roboty są coraz bardziej skomplikowane pod kątem mechanicznym i programistycznym.
Instrukcje krok po kroku. Dla nauczyciela i ucznia na wszystkich etapach lekcji. Każdy krok jest wyjaśniony tekstowo i łatwy do zrozumienia dzięki multimediom.
Programowanie w języku SPIKE Word blocks, blisko opartym na języku Scratch – najlepszym do nauki programowania! Po ukończeniu kursu uczniowie będą znać na wylot wszystkie komendy programistyczne w Blokach słów (Word blocks).
Zadania dopasowane do ucznia szkoły podstawowej, wieku i możliwości. Uczniowie dodatkowo rozwiną wiedzę z zakresu STEAM i nauczą się używać mechanicznych elementów LEGO.
Oszczędność czasu nauczyciela. Lekcja już gotowa, dzięki czemu nauczyciel zyskuje cenny czas na rozwój, koncentrację i wspieranie uczniów.
Zamów wycenę z programem nauczania

Poznaj platformę RoboCamp online

Zobacz jak platforma wygląda od środka – przekonaj się, jak wiele może wnieść do Twoich lekcji.

Dostęp dla uczniów w cenie

Bez dodatkowych opłat Wszyscy uczniowie otrzymują dostęp do instrukcji i multimedialnych materiałów w ramach jednej opłaty. Nie musisz martwić się o dodatkowe koszty.
Elastyczna liczba kont Do grupy dołączył nowy uczeń? Skontaktuj się z naszym zespołem, a my powiększymy pulę dostępnych kont uczniowskich.

Prosta w obsłudze

Intuicyjny interfejs użytkownika Po prostu zaloguj się, wybierz lekcję na dziś i zacznij uczyć. Możesz przeglądać całą zawartość lub korzystać z listy ulubionych lekcji.
Przejrzysta struktura lekcjiKażda lekcja składa się z kilku kluczowych etapów: wprowadzenie do lekcji, budowanie, sprawdzenie działania mechanizmu, programowanie i testowanie.

Do pracy indywidualnej i grupowej

Dostosowana do stylu pracy nauczyciela Masz kontrolę nad tym, do których instrukcji i multimedialnych materiałów mają dostęp uczniowie. Ty decydujesz, co im udostępniasz i kiedy.
Różne projekty dla różnych grup Możesz przydzielić inne projekty różnych grupom uczniowskim, dzieląc się konkretnymi lekcjami według potrzeb klasy.

Szkolenie dla nauczyciela

Przygotuj się do prowadzenia zajęć robotyki i programowania w szkole. Przystępnie wyjaśnione, łatwo dostępne i praktyczne.

Pełne przygotowanie do pracy ze SPIKE Prime

Szczegółowo poznasz cały zestaw, jego język programowania, a także najczęstsze problemy użytkowników wraz z rozwiązaniami. Zdobędziesz morze wiedzy przydatnej Tobie i Twoim uczniom.

Praktycznie i od ekspertów

Szkolenie jest prowadzone przez specjalistów robotyki edukacyjnej, którzy skupiają się przede wszystkim na praktycznej wiedzy – najbardziej potrzebnej podczas zajęć.

Certyfikat ukończenia szkolenia

Każdy uczestnik naszego szkolenia otrzymuje imienny certyfikat. Dokument potwierdzający Twoją wiedzę i zaangażowanie przyda Ci się do rozwoju zawodowego.

Robotyka w edukacji:
Programowanie robotów SPIKE Prime w języku Bloki Słów

Co kryje zestaw SPIKE Prime – które elementy magicznie przyspieszają proces budowania i jak korzystać ze wszystkich czujników, nawet tych ukrytych!
Aplikacja SPIKE od A do Z. Jak łączyć się z robotem, korzystać z interfejsu i które materiały przygotowane przez producenta przydadzą się w szkole
Poznasz język SPIKE Bloki Słów (Word Blocks). Omówimy typy i kategorie bloczków, dowiesz się jak łączyć je ze sobą w linie kodu, dowiesz się jak programować czujniki, silniki i wyświetlacz Huba SPIKE.
Zobaczysz jak programować roboty na przykładzie 4 modeli RoboCamp: Spirograf, Wózek widłowy, Pozytywka i Przenośnik korytowy – każdy na innym poziomie trudności.
Dowiesz się jak powinna wyglądać dobrze zaplanowana lekcja robotyki i programowania.

Obejrzyj zapowiedź szkolenia

Kliknij i posłuchaj czego dowiesz się na szkoleniu, prosto od zespołu RoboCamp.

Często zadawane pytania

Każda lekcja jest zaplanowana tak, aby dało się ją przeprowadzić na jednej lub dwóch jednostkach lekcyjnych. Materiału spokojnie wystarczy na cały rok szkolny, bo kurs zawiera aż 25 gotowych scenariuszy. Nie musisz się martwić, że zabraknie Ci pomysłów na zajęcia.
Na szczęście nie! Z jednego zestawu może korzystać 2–3 uczniów, co świetnie sprawdza się przy pracy projektowej. To naprawdę dobre rozwiązanie, jeśli myślisz o kursie w większej grupie – jest praktyczne i znacznie mniej obciąża budżet szkoły.
Oczywiście, że tak! Ten kurs jest stworzony właśnie z myślą o nauczycielach, którzy dopiero zaczynają przygodę z programowaniem. Instrukcje są bardzo przejrzyste – krok po kroku pokazują, co budować, jak programować i dlaczego. Do tego mamy wprowadzające szkolenie online, który przygotuje Cię jeszcze przed pierwszą lekcją.
Dostajesz pełny kurs: 25 interaktywnych scenariuszy lekcji, dostęp roczny zarówno dla Ciebie, jak i uczniów, oraz pomoc ekspertów, gdy tylko czegoś potrzebujesz. Możesz spokojnie skupić się na prowadzeniu zajęć – wszystko inne masz już zorganizowane.
Tak – scenariusze są tak opracowane, żeby realizować kluczowe cele edukacyjne z zakresu STEAM. Uczniowie rozwijają logiczne myślenie, uczą się podstaw programowania, poznają zagadnienia z fizyki i matematyki, a przy okazji ćwiczą rozwiązywanie problemów. To świetne uzupełnienie podstawy programowej z informatyki, matematyki, techniki i fizyki dla klas 3-8.

Kup dostęp do kursu

Kurs programowania SPIKE Prime dla średniozaawansowanych
Dostęp dla 1 nauczyciela
3-godzinne szkolenie wprowadzające online dla nauczyciela
25 scenariuszy lekcji z instrukcjami krok po kroku
Dostęp dla uczniów
980
dostęp na 1 rok