Nowości

W tej specjalnej kategorii są najnowsze lekcje stworzone przez zespół RoboCamp. Tutaj łatwo znajdziesz nowe projekty na lekcje robotyki i programowania. Wszystkie roboty niecierpliwie czekają na testowanie w terenie, tj. na zajęciach z uczniami.
Zbuduj i zaprogramuj roboty w swojej klasie, a potem daj nam znać które podobają Ci się najbardziej. Dobrej zabawy!
Scenariusze lekcji są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Chcesz spróbować czegoś nowego na swoich lekcjach? Przyjrzyj się tym projektom. Każdy z nich jest oryginalny i niedawno dodany do naszej oficjalnej oferty lekcji. Materiały do każdej lekcji obejmują:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota,
  • instrukcje programowania krok po kroku,
  • scenariusz lekcji do druku dla nauczyciela.

Scenariusze lekcji

MOTOCYKL
Miasto to nie problem, jeśli masz motocykl – zero korków, pełna prędkość! Zbuduj napęd, który przekaże moc prosto z silnika na koła i napisz program, który zliczy każde okrążenie na torze.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
WIRÓWKA PRZECIĄŻENIOWA
Czy wiesz, co dzieje się z ciałem podczas ostrego zakrętu myśliwca albo startu rakiety w kosmos? Odkryj tajemnice przeciążeń i siły odśrodkowej budując tego robota.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
TANCERZ
Wyglądem nie przypomina baletnicy, ale na parkiecie nie ma sobie równych. Robot Tancerz żyje dla muzyki i tańczy codziennie, dlatego jego ręce i kostki są nadzwyczaj gibkie. Pomóż mu zaprogramować wyjątkową melodię i ruchy, które zaimponują wszystkim innym robotom.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
LABIRYNT
Zbudujesz robota, zaprogramujesz cały mechanizm gry, a nawet zaplanujesz rozkład ścieżek i ślepych uliczek – ale czy uda Ci się uciec z własnego labiryntu?

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
GRA ARCADE BREAKOUT
Zaprogramuj robotyczną paletkę i odbijaj piłkę, by rozbijać klocki. Liczy się precyzja — zarówno w grze, jak i w programowaniu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
GRA ARCADE MINI TETRIS
Obracaj i układaj spadające klocki, by zapełniać linie i zdobywać punkty. Klasyczny Tetris w nowej odsłonie — na platformie, którą zbudujesz sam!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
DEKORATOR JAJEK
Dekorator jajek to specjalna świąteczna konstrukcja, która wykorzystuje wszystkie trzy silniki SPIKE Prime. Podstawka z kół pasowych pozwala na umieszczenie w dekoratorze jajek w niemal każdym rozmiarze.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
GRA ARCADE SPACE EXPLORER
Przenieś się do lat 80. i stwórz własną maszynę arcade, wykorzystując klocki, programowanie i odrobinę kreatywności. Lataj w kosmosie, unikaj asteroid i poznaj podstawy projektowania gier.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
GRA SNAKE
Odtwórz kultową grę Snake! Użyj czujnika przechylenia do kontrolowania ruchu i zdobądź jak najwyższy wynik.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
WYRZUTNIA PYTHON
Stwórz robota-wyrzutnię inspirowanego kuszą. Dostosuj jego kąt i siłę wyrzutu, aby precyzyjnie trafić w cel.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Python).
MANIPULATOR PYTHON
Oto manipulator do podnoszenia i przenoszenia obiektów, a także okazja do przetestowania swoich umiejętności programowania i rozwiązywania problemów.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Python).
POZYTYWKA PYTHON
Robot, który zagra co mu zaprogramujesz. On odtworzy piękne melodie, a ty możesz odkryć związek między dźwiękiem a kodem.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Python).
SORTOWNIK PYTHON
Zbuduj robota, który sortuje obiekty według koloru za pomocą czujnika. Zobacz, jak automatyzacja ułatwia sortowanie – i życie!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Python).
ŻURAW
Stwórz funkcjonalny dźwig, który przenosi obiekty w pionie i w poziomie. Możesz nim łatwo sterować za pomocą joysticka!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
PROJEKTOR
Zbuduj i zaprogramuj ten niezwykły model projektora, by na własne oczy przekonać się, jak efekt stroboskopowy potrafi stworzyć fascynującą iluzję płynnego ruchu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
MOTYL
Stwórz motyla-robota z wyciętymi laserowo skrzydłami. Zobacz jak trzepocze skrzydłami gdy zaprogramujesz jego ruchy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
KARUZELA
Zbuduj karuzelę i odkryj działanie siły odśrodkowej. Zwiększ prędkość silnika za pomocą czujnika, i zobacz jak daleko odchylą się samoloty.

Robot zaprojektowany na: Education SPIKE Prime (#45678), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
ŻURAW
Oto twój własny żuraw, który podnosi i przenosi obiekty za pomocą joysticka. Dowiedz się jak działają prawdziwe dźwigi w portach i na budowach.

Robot zaprojektowany na: Education SPIKE Prime (#45678), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
KOŁO FORTUNY
Zaprojektuj wirujące koło fortuny na wieczór z grami! Po zaprogramowaniu będzie losowo wybierać wynik i dostarczać wielu emocji.

Robot zaprojektowany na: Makeblock mBot 2, aplikacja mBlock, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
SPYCHACZ
Zbuduj robota spychacza, który oczyści teren za pomocą prostego, ale skutecznego algorytmu. Idealny do nauki optymalizacji i rozwiązywania problemów.

Robot zaprojektowany na: Makeblock mBot 2, aplikacja mBlock, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
LATAJĄCY PTAK
Stwórz model sowy z wyciętego laserowo drewna i kawałka sznurka. Mechanizm korbowy pozwoli ożywić model i zachęcić go do lotu.

Robot zaprojektowany na: Makeblock mBot 2, aplikacja mBlock, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
KARUZELA
Zbuduj model karuzeli i odkryj działanie siły odśrodkowej. Użyj czujnika do regulacji prędkości i obserwuj jak model zareaguje.

Robot zaprojektowany na: Makeblock mBot 2, aplikacja mBlock, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.