Kurs modelowania i cięcia 2D ze SPIKE Prime

Kurs poszerza standardowe zajęcia ze SPIKE™ Prime o elementy cyfrowego projektowania i produkcji. Uczniowie uczą się tworzyć modele 2D, wycinać je laserowo i łączyć z robotami, takimi jak karuzele, dźwigi czy motyle. Efektem są hybrydowe konstrukcje, w których LEGO spotyka się z własnoręcznie zaprojektowanymi częściami.
Podczas pracy uczniowie ćwiczą programowanie w Blokach Słów, poznają mechanizmy oraz odkrywają potencjał produkcji cyfrowej. Nauczyciele otrzymują kurs, który angażuje w naukę STEAM i pokazuje praktyczne zastosowania robotyki i nowoczesnych technologii.
Scenariusze lekcji są dostępne w planach Nauczyciel i Szkoła.
  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota LEGO® SPIKE Prime,
  • gotowe szablony i instrukcje projektowania elementów 2D do wycinarki laserowej,
  • instrukcje programowania krok po kroku w aplikacji SPIKE Prime: Bloki Słów (Word Blocks), Python,
  • przydatne przekroje konstrukcji,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

KOŁO FORTUNY
Stwórz koło fortuny na miarę teleturnieju! Zaprogramuj je do generowania losowych wyników, a każda gra stanie się bardziej nieprzewidywalna.

Robot zaprojektowany na: Education SPIKE Prime (#45678), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
KARUZELA
Zbuduj karuzelę i odkryj działanie siły odśrodkowej. Zwiększ prędkość silnika za pomocą czujnika, i zobacz jak daleko odchylą się samoloty.

Robot zaprojektowany na: Education SPIKE Prime (#45678), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
ŻURAW
Oto twój własny żuraw, który podnosi i przenosi obiekty za pomocą joysticka. Dowiedz się jak działają prawdziwe dźwigi w portach i na budowach.

Robot zaprojektowany na: Education SPIKE Prime (#45678), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
MOTYL
Stwórz motyla-robota z wyciętymi laserowo skrzydłami. Zobacz jak trzepocze skrzydłami gdy zaprogramujesz jego ruchy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.