Roboty: Zwierzęta

Seria Roboty: Zwierzęta wprowadza uczniów w świat biomimikry poprzez budowanie i programowanie robotów. Każda lekcja skupia się na innym zwierzęciu — ptaku, owadzie, ssaku — i pokazuje jak świat natury można odtworzyć przy pomocy klocków i robotów. Uczniowie wprawiają swoje stworzenia w ruch, programując je tak, by trzepotały skrzydłami, pełzały czy reagowały na otoczenie.
Instrukcje krok po kroku sprawiają, że zajęcia są przystępne, a jednocześnie rozwijają zaawansowane umiejętności. Uczniowie uczą się podstaw programowania, takich jak pętle, warunki czy zdarzenia, a przy tym odkrywają mechanizmy: przełożenia zębatek, dźwignie, przekładnie. To lekcje, które łączą kreatywność, logiczne myślenie i współpracę.
Scenariusze lekcji są dostępne w planach Nauczyciel i Szkoła.
  • wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota,
  • gotowe szablony i instrukcje projektowania elementów 2D do wycinarki laserowej,
  • gotowe pliki STL i szczegółowe instrukcje projektowania elementów do druku 3D,
  • instrukcje programowania krok po kroku w aplikacji SPIKE Prime,
  • przydatne przekroje i multimedia,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

PINGWIN
Twój pingwin-asystent potrafi wyświetlać tekst i wydawać ptasie trele. Dzięki programowaniu w Pythonie możesz prowadzić z nim prostą rozmowę.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE (Python).
MOTYL
Zachwyć się pięknem przyrody i rozwiń skrzydła! Wybierz najpiękniejszy gatunek motyla, następnie wydrukuj i pokoloruj jego papierowe skrzydła by na koniec ożywić go z pomocą klocków LEGO.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), oraz aplikację do programowania SPIKE™.
MOTYL 3D FUSION 360
Wysil swoją wyobraźnię i zaprojektuj najpiękniejsze skrzydła dla robotycznego motyla. Wydrukuj skrzydła na drukarce 3D zmieniając kolor filamentu w trakcie wydruku dla jeszcze ciekawszych efektów. Zbuduj i zaprogramuj kolorowego robotycznego motyla!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), Autodesk Fusion 360, oraz drukarkę 3D.
MOTYL 3D TINKERCAD
Projektowanie i druk 3D pozwolą Ci rozwinąć skrzydła - i to dosłownie! Zaprojektuj i wydrukuj najpiękniejsze skrzydła dla robotycznego motyla. Dowiedz się jak zmieniać kolor filamentu w trakcie wydruku dla jeszcze ciekawszych efektów.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Autodesk Tinkercad, oraz drukarkę 3D.
MOTYL
Stwórz motyla-robota z wyciętymi laserowo skrzydłami. Zobacz jak trzepocze skrzydłami gdy zaprogramujesz jego ruchy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
LATAJĄCY PTAK
Stwórz model sowy z wyciętego laserowo drewna i kawałka sznurka. Mechanizm korbowy pozwoli ożywić model i zachęcić go do lotu.

Robot zaprojektowany na: Makeblock mBot 2, aplikacja mBlock, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
KOSMITA
Jak rozmawiać z przybyszem z obcej planety? Czy uda Wam się porozumieć? Ten kosmita jest bardzo skory do rozmowy z Ziemianinem. Pomóż mu: zbuduj ekspresywną twarz i stwórz język przy pomocy zaawansowanego programu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
UPARTY KOZIOŁEK
Ten robotyczny zwierzak jest zdeterminowany, żeby osiągnąć swój cel. Warto brać z niego przykład, zwłaszcza w temacie nauki programowania. Zacznij eksperymentować z czujnikiem przechylenia i napisz program dla Koziołka.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
GORYL
Ten robotyczny goryl idzie tam gdzie są banany. Ewidentnie jest głodny - pozwól mu coś przekąsić! Na tej lekcji zbudujesz tę przyjacielską małpę i zaprogramujesz ją wykorzystując czujnik wychylenia, a także dowiesz się więcej o tych zagrożonych wyginięciem wspaniałych zwierzętach.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
WAŻKA
Czy wiesz, że ważki żyły już w czasach dinozaurów? To bardzo interesujące owady, o których warto dowiedzieć się więcej. Najlepszym sposobem będzie zbudowanie własnej robotycznej ważki i zaprogramowanie jej chaotycznego lotu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
SOWA
Czy wiesz które gatunki ptaków najszybciej machają skrzydłami, a które spędzają w powietrzu niemal całe życie? I co właściwie sprawia, że ptaki potrafią latać? Dowiedz się tego wszystkiego budując z klocków i papieru model sowy - nieustraszonego nocnego łowcy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
PAPUGA 3D
Przygotowanie to podstawa, dlatego chociaż nasza papuga jeszcze nie lata, codziennie ćwiczy różne manewry na ziemi. Zaprojektuj dla niej skrzydła, a potem wydrukuj je przy pomocy drukarki 3D. Pomóż papudze dotrzeć do celu!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345), program Autodesk Tinkercad, oraz drukarkę 3D.
PIESEK
Ten robotyczny szczeniaczek jest bardzo grzeczny i pojętny, ale wszystkich sztuczek uczy się wyłącznie przy pomocy kodu. Sprawdź jak dobrze dbasz o zwierzaki i przekonaj się czy umiesz mówić ich językiem.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
PAPUGA
Przygotowanie to podstawa, dlatego chociaż nasza papuga jeszcze nie lata, codziennie ćwiczy różne manewry na ziemi. Zbuduj jej dziób, poskładaj skrzydła, przymocuj niebieskie koła, i zaprogramuj silniki. Pomóż jej dotrzeć do celu!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
PTASIE GNIAZDO
Skąd robotyczne pisklaki wiedzą kiedy prosić o obiad? Dzięki czujnikom! Młode ptaki potrzebują pokarmu by rosnąć, a te domagają się go ćwierkaniem i skakaniem. Buduj, koduj i przekonaj się jak różnorodne są ptasie gniazda.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
KOŃ
Oto koń, który aktywnie spełnia swoje marzenia - cały czas galopuje! Pomoże Ci też pogłębić wiedzę. Budując go poznasz na przykład zawiłości tłoków i dowiesz się jak zamieniają ruch obrotowy w ruch liniowy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
KRAB
Poruszają się bokiem, mierzą od centymetra do ponad 3,5 metrów, a kiedyś znały się z dinozaurami. Kraby to naprawdę niezwykłe zwierzęta. Dowiedz się o nich więcej, a potem zbuduj i zaprogramuj własny model tego sympatycznego skorupiaka.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.