Roboty: Sztuka

Seria Roboty: Sztuka pokazuje kreatywną stronę robotyki — jak dzięki mechanice i kodowi można tworzyć dzieła sztuki w ruchu. Uczniowie budują projektory, rzeźby czy pozytywki, a następnie programują je, by odtwarzały muzykę, poruszały się lub animowały obrazy.
Dzięki tym projektom nauczyciele mogą pokazać, że robotyka to nie tylko inżynieria, ale też narzędzie do opowiadania historii i wyrażania siebie. Uczniowie ćwiczą przy tym pętle, zmienne i programowanie zdarzeniowe, rozwijając jednocześnie wrażliwość na powiązania między nauką a sztuką.
Scenariusze lekcji są dostępne w planach Nauczyciel i Szkoła.
  • wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota,
  • gotowe szablony i instrukcje projektowania elementów 2D do wycinarki laserowej,
  • gotowe pliki STL i szczegółowe instrukcje projektowania elementów do druku 3D,
  • instrukcje programowania krok po kroku w aplikacji SPIKE Prime,
  • przydatne przekroje i multimedia,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

POZYTYWKA PYTHON SHORT
Robot, który zagra co mu zaprogramujesz. On odtworzy piękne melodie, a ty możesz odkryć związek między dźwiękiem a kodem.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Python).
MOTYL
Stwórz motyla-robota z wyciętymi laserowo skrzydłami. Zobacz jak trzepocze skrzydłami gdy zaprogramujesz jego ruchy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
PROJEKTOR
Zbuduj i zaprogramuj ten niezwykły model projektora, by na własne oczy przekonać się, jak efekt stroboskopowy potrafi stworzyć fascynującą iluzję płynnego ruchu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
LATAJĄCY PTAK
Stwórz model sowy z wyciętego laserowo drewna i kawałka sznurka. Mechanizm korbowy pozwoli ożywić model i zachęcić go do lotu.

Robot zaprojektowany na: Makeblock mBot 2, aplikacja mBlock, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
ZOOTROP
Zbuduj zootrop, aby tworzyć ruchome obrazy ze statycznych ilustracji. Spójrz w szczeliny i zobacz jak animacje ożywają!

Robot zaprojektowany na: Makeblock mBot 2, aplikacja mBlock, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
RZEŹBA KINETYCZNA
Stwórz rzeźbę kinetyczną z wzorami płatków, która reaguje na dźwięk. Klaśnij w dłonie i patrz jak pięknie się porusza.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
POZYTYWKA
Robot, który zagra co mu zaprogramujesz. On odtworzy piękne melodie, a ty możesz odkryć związek między dźwiękiem a kodem.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Bloki Słów).
MOTYL 3D TINKERCAD
Projektowanie i druk 3D pozwolą Ci rozwinąć skrzydła - i to dosłownie! Zaprojektuj i wydrukuj najpiękniejsze skrzydła dla robotycznego motyla. Dowiedz się jak zmieniać kolor filamentu w trakcie wydruku dla jeszcze ciekawszych efektów.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Autodesk Tinkercad, oraz drukarkę 3D.
ZŁOTY PODZIAŁ 3D BLENDER
Sztuka, architektura, a nawet natura wykorzystują "złoty podział". Dowiedz się czym jest to matematyczne zagadnienie i wykorzystaj je do zaprogramowania bryły 3D w Pythonie. Tak, bryły 3D można tworzyć za pomocą kodu!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Blender 3.0, oraz drukarkę 3D.
MOTYL 3D FUSION 360
Wysil swoją wyobraźnię i zaprojektuj najpiękniejsze skrzydła dla robotycznego motyla. Wydrukuj skrzydła na drukarce 3D zmieniając kolor filamentu w trakcie wydruku dla jeszcze ciekawszych efektów. Zbuduj i zaprogramuj kolorowego robotycznego motyla!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), Autodesk Fusion 360, oraz drukarkę 3D.
MOTYL
Zachwyć się pięknem przyrody i rozwiń skrzydła! Wybierz najpiękniejszy gatunek motyla, następnie wydrukuj i pokoloruj jego papierowe skrzydła by na koniec ożywić go z pomocą klocków LEGO.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), oraz aplikację do programowania SPIKE™.
POZYTYWKA
Zrób szum na scenie razem z wyjątkowym robotycznym muzykiem. Dowiedz się jak nauka stworzyła rock'n'roll i jak napisać program, który zmienia kolory w dźwięki. Rozłóż kolorowe bloczki i niech muzyka gra do rana!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.