Roboty: Gry

Seria Roboty: Gry zamienia lekcje w interaktywne projekty, podczas których uczniowie konstruują i programują roboty, które działają jak automaty do gier. Mogą stworzyć koło fortuny, maszynę zręcznościową czy planszę do curlingu, a nawet porównać swoje umiejętności podczas koleżeńskiej rywalizacji.
Takie zajęcia dają okazję ćwiczenia programowania zdarzeń, pętli i warunków, a przy tym rozwijają logiczne myślenie i współpracę. To lekcje, które bezpośrednio łączą naukę z emocjonującą zabawą i motywują uczniów do podejmowania wyzwań.
Scenariusze lekcji są dostępne w planach Nauczyciel i Szkoła.
  • wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota,
  • gotowe szablony i instrukcje projektowania elementów 2D do wycinarki laserowej,
  • instrukcje programowania krok po kroku w aplikacji SPIKE Prime,
  • przydatne przekroje i multimedia,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

GRA SNAKE
Odtwórz kultową grę Snake! Użyj czujnika przechylenia do kontrolowania ruchu i zdobądź jak najwyższy wynik.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE (Python).
GRA ARCADE SPACE EXPLORER
Przenieś się do lat 80. i stwórz własną maszynę arcade, wykorzystując klocki, programowanie i odrobinę kreatywności. Lataj w kosmosie, unikaj asteroid i poznaj podstawy projektowania gier.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
KOŁO FORTUNY
Stwórz koło fortuny na miarę teleturnieju! Zaprogramuj je do generowania losowych wyników, a każda gra stanie się bardziej nieprzewidywalna.

Robot zaprojektowany na: Education SPIKE Prime (#45678), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
MIKROMYSZ
Nawet najbardziej złożony labirynt to dla tej myszy żadne wyzwanie! Zbuduj robotyczną mysz i przygotuj dla niej różne labirynty. Czy potrafisz zaprogramować mysz tak by rozwiązała je wszystkie?

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
GRA ARCADE
Stwórz grę w stylu retro! Zaprojektuj rozgrywkę, ustal zasady i przetestuj swoje umiejętności w zabawnej i wymagającej rozgrywce.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
ŚWIĄTECZNA GRA
Zbuduj i zaprogramuj świąteczną edycję Automatu do gier i sprawdź jak dużo prezentów spadających z sań Mikołaja uda Ci się złapać w trakcie rozgrywki. A może zaprojektujesz swoją własną wersję gry?

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
TURNIEJ
Szykuje się wyjątkowy turniej! Trzy gry, dwoje uczestników, jeden zwycięzca – czy będziesz nim Ty? Zbuduj robotyczny licznik turniejowy, zaprogramuj konkursowy wykres słupkowy i stań do Turnieju.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
UPARTY KOZIOŁEK
Ten robotyczny zwierzak jest zdeterminowany, żeby osiągnąć swój cel. Warto brać z niego przykład, zwłaszcza w temacie nauki programowania. Zacznij eksperymentować z czujnikiem przechylenia i napisz program dla Koziołka.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
KOSTKA DO GRY
Wygrana to często sprawa losowa... Co to znaczy naprawdę, i jak przetłumaczyć losowość na kod? Zobacz jak zapanować nad zmienną losową i zagraj w samodzielnie zaprojektowaną grę planszową – z pomocą niezwykłej robotycznej kostki.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
ŁAPACZ KLOCKÓW
Automaty do łapania zabawek są nie lada wyzwaniem. Czy to przypadek? Dowiedz się gdzie kryją się kruczki, dlaczego nie każdy chwytak chwyta, a potem zbuduj swój własny automat i przekonaj się jak ta maszyna naprawdę powinna działać.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
CURLING
Każdy fan zimowych igrzysk olimpijskich wie, że gdy szczotka pomaga kamieniom ślizgać się po lodzie do domu, chodzi o curling. Krok po kroku stworzymy z kloców kieszonkową wersję tego sportu, odporną na warunki pogodowe.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
STRAŻNIK
Bezpieczeństwo przede wszystkim, dlatego każdy powinien mieć swojego Strażnika. Ten jest wyposażony w ultraczuły czujnik odległości, niezawodne motory, i automatyczną wyrzutnię pocisków z magazynkiem. Z tym robotem na straży nic Cię nie zaskoczy!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
ZĘBATKOWA ZAGADKA
Czegoś tej konstrukcji brakuje... Jeśli lubisz zagadki i wyzwania, ten kreatywny projekt będzie dla Ciebie idealny. Zbuduj i zaprogramuj model zgodnie z instrukcjami, a potem rozwiąż zagadkę ukrytą w pudełku tak, by rozpędzić wiatraczek.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.