Loading...
Demo 2017-11-07T18:56:00+00:00

Project Description

DARMOWE DEMO

kurs demo RoboCAMP robotyka programowanie kodowanie

Kurs Demo zawiera trzy kompletne ćwiczenia z robotyki zaprojektowane przez zespół RoboCAMP dla zestawów: LEGO WeDo, Mindstorms NXT i EV3. Znajdziecie tu także jedno z ćwiczeń do programowania gier w Scratchu – oprogramowaniu dostępnym online i offline. Od momentu aktywowania, z kursu można korzystać przez 30 dni.

Dostęp do 3 kompleksowych lekcji robotyki, które inspirują i uczą. Każda lekcja zawiera:

  • obszerne wprowadzenie do lekcji wraz ze zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota LEGO,
  • instrukcja programowania krok po kroku,
  • mini gry edukacyjne i inne dodatki,
  • scenariusz lekcji dla nauczyciela, również w wersji do druku.

Dostęp do 1 podręcznika dla nauczyciela RoboCAMP: Organizacja zajęć z robotyki.

Dostęp to 1 lekcji programowania gier w języku Scratch.

  • Kompatybilny zestaw LEGO:
    LEGO WeDo 1.0 #9580; LEGO WeDo 2.0 #45300; LEGO Mindstorms NXT #8547; LEGO Mindstorms Education NXT #9797; LEGO Mindstorms Ev3 #31313; LEGO Mindstorms Education Ev3 #45544;
  • Kompatybilne oprogramowanie:
    LEGO WeDo 1.0; LEGO WeDo 2.0; LEGO Mindstorms NXT Software; LEGO Mindstorms EV3 Software; Scratch 2.0;
  • Komputer z dostępem do internetu.

ĆWICZENIA

dwupłatowiec CityCAMP WeDo

DWUPŁATOWIEC

Dwupłatowiec składa się z modelu samolotu oraz napędzającej go podstawy. Obie części połączone są przyspieszającą przekładnią zębatą, która porusza śmigłem. Robot posiada czujnik odległości decydujący o tym jak szybko działać będzie samolot. Na zajęciach poruszamy tematy związane z historią lotnictwa, pierwszymi lotami oraz pionierskimi konstrukcjami maszyn latających.

Ćwiczenie przygotowane dla zestawów LEGO WeDo 1.0 #9580 i LEGO WeDo 2.0 #45300.

motocykl CityCAMP Mindstorms EV3

MOTOCYKL

Konstrukcja w rzeczywistości składa się z dwóch sprytnie ze sobą połączonych elementów. Model motocykla porusza się po okręgu i jest napędzany silnikiem, który wraz z kostką EV3 stoi w pewnej odległości od niego. Wał napędowy wraz z systemem przekładni kątowych umożliwia skuteczne przekazanie napędu do motocykla. Czujnik odległości umożliwia automatyczne zliczanie okrążeń ukończonych przez motocykl. Na zajęciach warto zrobić krótki przegląd najciekawszych jednośladów i opowiedzieć, jak zmieniały się na przestrzeni lat.

Ćwiczenie przygotowane dla zestawów LEGO Mindstorms EV3 #31313 i EV3 Education #45544.

helikopter CityCAMP Mindstorms NXT

ŚMIGŁOWIEC

Zupełnie jak prawdziwy śmigłowiec, ten model wykorzystuje złożone połączenia kół zębatych do jednoczesnego napędzania przedniego i tylnego śmigła. Współdziałanie tych dwóch śmigieł jest konieczne do sterowania maszyną. Helikopter jest wyposażony w czujnik odległości, który reguluje moc silnika i prędkość obrotu śmigieł na podstawie swoich odczytów. Lekcja jest świetną okazją do omówienia wad i zalet śmigłowców.

Ćwiczenie przygotowane dla zestawów LEGO Mindstorms NXT #8547 i NXT Education #9797.

space explorer ArcadeCAMP Scratch

SPACE EXPLORER

Space Explorer to gra jednoosobowa, w której gracz manewruje statkiem kosmicznym przez pole asteroid. Klawiszy strzałek używa do sterowania, a klawisza spacji do wystrzelenia pocisku, którym niszczy asteroidę. Celem jest dolecieć jak najdalej. Podczas dwóch lekcji, uczniowie nauczą się jak zaprogramować: sterowanie statkiem, wykrywanie zderzenia obiektów, a także ruch asteroid i lasera.

Animacja przedstawia scenę z gry tworzonej w trakcie zajęć.

Ćwiczenie przygotowane dla Scratch w wersji 2.0, oprogramowanie do pobrania tutaj

POWIĄZANE PRODUKTY

WYMAGANIA
ZAMÓW KURS DEMO
INNE KURSY