Programowanie robotów SPIKE Prime dla zaawansowanych

Lekcje stworzone dla zaawansowanych i ambitnych uczniów. Wśród tych scenariuszy lekcji znajdziesz bardziej skomplikowane modele ze złożonymi mechanizmami, które wymagają precyzji od czujników i od uczniów. Będziecie mogli pisać wielowątkowe programy, w których niejeden początkujący by się pogubił.
Zaawansowane roboty wymagają doświadczenia z prostszymi modelami. Pozwalają wykorzystać nabytą wiedzę programistyczną i przynoszą ogromną satyfakcję po ukończeniu!
Scenariusze lekcji są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Scenariusze lekcji robotyki i programowania zaawansowanych robotów budowanych z klocków SPIKE Prime. Najlepsze dla tych, którzy mają już pewne doświadczenie z robotyką. Każda lekcja zawiera:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota LEGO® SPIKE Prime,
  • instrukcje programowania krok po kroku w aplikacji SPIKE Prime: Bloki Słów (Word Blocks), Python,
  • przydatne przekroje konstrukcji,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

ŻURAW
Stwórz funkcjonalny dźwig, który przenosi obiekty w pionie i w poziomie. Możesz nim łatwo sterować za pomocą joysticka!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
CZOŁG MOSTOWY
Uważaj na dziurę! Albo lepiej, użyj bloczków SPIKE Prime i kodu, żeby stworzyć robota zdolnego przekroczyć (prawie) każdą przepaść na swojej drodze. Zbuduj go i zaprogramuj zgodnie z instrukcjami krok po kroku.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
TELEGRAF
Kiedyś nie było smartfonów STOP Świat kręcił się dzięki wiadomościom przesyłanym telegrafem STOP Zobacz jak telegraf działa i dlaczego zamiast używać zwykłego alfabetu, wszyscy woleli alfabet Morse’a

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
SYMULATOR LOTU
Zbuduj super bezpieczną aparaturę do nauki latania helikopterem. Podczas lotów testowych będziesz kontrolować helikopter przy pomocy drążka sterowego połączonego z czujnikiem obrotu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
MULTI SORTOWNIK
Sortowanie kilku klocków można zrobić ręcznie, ale co zrobić kiedy mamy ponad 2 tony rzeczy? Na ratunek śpieszy Multi sortownik! Przekonaj się jak działa automatyczne sortowanie i jakie mechanizmy pomagają oddzielać rzeczy według koloru oraz wielkości.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
PROJEKTOR
Zbuduj i zaprogramuj ten niezwykły model projektora, by na własne oczy przekonać się, jak efekt stroboskopowy potrafi stworzyć fascynującą iluzję płynnego ruchu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
PAPUGA
Młoda robotyczna papuga ćwiczy skrzydła do lotu. Naucz ją prawidłowo ruszać skrzydłami przy pomocy specjalnego mechanizmu, albo zabierz z podstawki i pokaż świat!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
TANCERZ
Wyglądem nie przypomina baletnicy, ale na parkiecie nie ma sobie równych. Robot Tancerz żyje dla muzyki i tańczy codziennie, dlatego jego ręce i kostki są nadzwyczaj gibkie. Pomóż mu zaprogramować wyjątkową melodię i ruchy, które zaimponują wszystkim innym robotom.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
WYRZUTNIA PYTHON
Stwórz robota-wyrzutnię inspirowanego kuszą. Dostosuj jego kąt i siłę wyrzutu, aby precyzyjnie trafić w cel.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Python).
MANIPULATOR PYTHON
Oto manipulator do podnoszenia i przenoszenia obiektów, a także okazja do przetestowania swoich umiejętności programowania i rozwiązywania problemów.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Python).
POZYTYWKA PYTHON
Robot, który zagra co mu zaprogramujesz. On odtworzy piękne melodie, a ty możesz odkryć związek między dźwiękiem a kodem.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Python).
SORTOWNIK PYTHON
Zbuduj robota, który sortuje obiekty według koloru za pomocą czujnika. Zobacz, jak automatyzacja ułatwia sortowanie – i życie!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Python).
ZŁOTY PODZIAŁ 3D BLENDER
Sztuka, architektura, a nawet natura wykorzystują "złoty podział". Dowiedz się czym jest to matematyczne zagadnienie i wykorzystaj je do zaprogramowania bryły 3D w Pythonie. Tak, bryły 3D można tworzyć za pomocą kodu!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Blender 3.0, oraz drukarkę 3D.
GRA ARCADE SPACE EXPLORER
Przenieś się do lat 80. i stwórz własną maszynę arcade, wykorzystując klocki, programowanie i odrobinę kreatywności. Lataj w kosmosie, unikaj asteroid i poznaj podstawy projektowania gier.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
GRA SNAKE
Odtwórz kultową grę Snake! Użyj czujnika przechylenia do kontrolowania ruchu i zdobądź jak najwyższy wynik.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
GRA ARCADE BREAKOUT
Zaprogramuj robotyczną paletkę i odbijaj piłkę, by rozbijać klocki. Liczy się precyzja — zarówno w grze, jak i w programowaniu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
GRA ARCADE MINI TETRIS
Obracaj i układaj spadające klocki, by zapełniać linie i zdobywać punkty. Klasyczny Tetris w nowej odsłonie — na platformie, którą zbudujesz sam!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
LABIRYNT
Zbudujesz robota, zaprogramujesz cały mechanizm gry, a nawet zaplanujesz rozkład ścieżek i ślepych uliczek – ale czy uda Ci się uciec z własnego labiryntu?

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO