Projektowanie i druk 3D ze SPIKE Prime

Scenariusze lekcji przygotowane specjalnie pod kątem przyjaznej nauki projektowania 3D. Uczniowie projektują model 3D, który ma za zadanie zwieńczyć konstrukcję robota lub poszerzyć jego możliwości. Każdy krok projektowania jest wyjaśniony przy pomocy tekstu i multimediów, dzięki czemu wszystko jest jasne.
Efekty wyglądają spektakularnie, jednak ważniejsze jest to, że podczas tych lekcji uczniowie nabywają wyjątkowo praktycznych umiejętności, które mogą wykorzystać nawet w życiu zawodowym. To jeden z najlepszych sposobów na wykorzystanie szkolnej drukarki 3D.
Scenariusze lekcji są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Na tym ekscytującym i edukacyjnym kursie z nowym robotem i wydrukiem na każdej lekcji, dzieci poznają projektowanie 3D w różnych programach. Każda lekcja zawiera:

  • wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota LEGO® SPIKE Prime,
  • szczegółowe instrukcje projektowania elementów do druku 3D,
  • instrukcje programowania krok po kroku w aplikacji SPIKE Prime,
  • przydatne przekroje i multimedia,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

MOTYL 3D TINKERCAD
Projektowanie i druk 3D pozwolą Ci rozwinąć skrzydła - i to dosłownie! Zaprojektuj i wydrukuj najpiękniejsze skrzydła dla robotycznego motyla. Dowiedz się jak zmieniać kolor filamentu w trakcie wydruku dla jeszcze ciekawszych efektów.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Autodesk Tinkercad, oraz drukarkę 3D.

DOSTĘPNE NIEBAWEM
ZEGAR ASTRONOMICZNY 3D TINKERCAD
Poczuj się jak prawdziwy wynalazca budując zegar astronomiczny inspirowany starożytnymi mechanizmami. Zegar pokazuje nie tylko godziny, ale także dni, miesiące, fazy księżyca, znaki zodiaku i pory roku!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Autodesk Tinkercad, oraz drukarkę 3D.

DOSTĘPNE NIEBAWEM
ANEMOMETR 3D TINKERCAD
Dowiedz się czym jest wiatr i jak można mierzyć jego prędkość. Następnie zbuduj własne urządzenie pomiarowe korzystając z klocków, kodu, oraz własnoręcznie zaprojektowanych elementów wydrukowanych na drukarce 3D.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Autodesk Tinkercad, oraz drukarkę 3D.

DOSTĘPNE NIEBAWEM
TURBINA SAVONIUSA 3D TINKERCAD
Czas na odnawialne źródła energii, które można wykorzystać w pracy z robotami. Zobacz jak zaprojektowane i wydrukowane przez Ciebie łopatki turbiny kręcą się dzięki sile wiatru i ładują akumulator.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Autodesk Tinkercad, oraz drukarkę 3D.

DOSTĘPNE NIEBAWEM
MANIPULATOR 3D TINKERCAD
Zaprojektuj 3 różne obiekty 3D, wydrukuj je i pomóż robotowi przenieś z jednej podstawki na drugą. To trudniejsze niż mogłoby się wydawać! Aby podołać temu wyzwaniu, musisz włączyć kreatywne myślenie.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Autodesk Tinkercad, oraz drukarkę 3D.

DOSTĘPNE NIEBAWEM
MOTYL 3D FUSION 360
Wysil swoją wyobraźnię i zaprojektuj najpiękniejsze skrzydła dla robotycznego motyla. Wydrukuj skrzydła na drukarce 3D zmieniając kolor filamentu w trakcie wydruku dla jeszcze ciekawszych efektów. Zbuduj i zaprogramuj kolorowego robotycznego motyla!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), Autodesk Fusion 360, oraz drukarkę 3D.
TURBINA SAVONIUSA 3D FUSION 360
Dzięki modelowi przydomowej elektrowni wiatrowej będziesz mógł porównać efektywność łopatek turbiny wykonanych z różnych materiałów - papieru oraz plastiku. Która wersja pozwoli szybciej naładować akumulator?

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), Autodesk Fusion 360, oraz drukarkę 3D.
MANIPULATOR 3D FUSION 360
Manipulatory są jak robotyczne ręce zaprojektowane w konkretnym celu. Zaprojektuj i wydrukuj na drukarce 3D trzy różne obiekty dla Manipulatora SPIKE Prime. Dostosuj konstrukcję i program tak, aby robot przeniósł każdy przedmiot!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), Autodesk Fusion 360, oraz drukarkę 3D.
ZŁOTY PODZIAŁ 3D BLENDER
Sztuka, architektura, a nawet natura wykorzystują "złoty podział". Dowiedz się czym jest to matematyczne zagadnienie i wykorzystaj je do zaprogramowania bryły 3D w Pythonie. Tak, bryły 3D można tworzyć za pomocą kodu!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Blender 3.0, oraz drukarkę 3D.