CityCamp WeDo 1.0

Seria opracowana dla młodych inżynierów przyszłości, którzy chcą poznawać technologie i rozwiązania, które pomagają usprawnić codzienne życie we współczesnych miastach. Zbadają niebo, morze i ulice metropolii, by dostrzec wszechobecność fizyki, inżynierii oraz postępu sięgającego lata wstecz. Aby ujrzeć te zdumiewające rozwiązania w akcji, dzieci budują i programują roboty naszego oryginalnego projektu.
Scenariusze lekcji są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Tematem tej serii są rozwiązania technologiczne stosowane w miastach na całym świecie. W środku znajduje się 12 kompleksowych lekcji robotyki zaprojektowanych by uczyć i inspirować. Każda lekcja zawiera:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota,
  • instrukcje programowania krok po kroku,
  • mini gry edukacyjne i inne dodatki,
  • scenariusz lekcji do druku dla nauczyciela,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

DWUPŁATOWIEC
Mimo, że ten robot nie lata, to bardzo szybko się porusza dzięki zaawansowanej przekładni, którą złożysz i zaprogramujesz. Poznaj historię awiacji i dowiedz się ile lat zabrało urzeczywistnienie marzeń o lataniu.
KOLEJKA ŁAŃCUCHOWA
Zbuduj swoją własną kolejkę z wózkiem na torach. Dowiedz się jaką rolę odgrywają w kopalniach i zastanów się jak nimi sterować. Pomogą Ci wciągarka, drążek i bloczki programistyczne.
POMPA
Czym w ogóle jest ropa? Dowiedz się jak wydobywane są paliwa kopalne i odkryj jak zmienić ruch obrotowy w liniowy tworząc mechanizm używany do wydobywania ropy naftowej z ziemi – czyli pompę.
TURBINA WIATROWA
Jest wysoka, non stop się kręci, a do tego produkuje energię. Przekonaj się jak działa poprzez zbudowanie napędzanej wiatrem turbiny wiatrowej i zaprogramowanie jej by liczyła obroty skrzydeł.
MANIPULATOR
Najczęściej spotykany w laboratoriach i fabrykach (w kosmosie też!), ten zręczny robot przenosi obiekty i próbki z jednego podestu na drugi. Zamontuj przekładnię ślimakową dla precyzji, a potem napisz program, żeby sterować swoim manipulatorem.
WINDA
Zbuduj robotyczną windę i z pierwszej ręki poznaj mechanizmy dźwigów. Połącz silnik z wciągarką i nawiniętą na nią linką, a potem zaprogramuj go tak, żeby pasażerowie łatwo dostali się na górę. Miłej przejażdżki!
BATYSKAF
Zbuduj model łodzi podwodnej ze szczypcami do eksplorowania dna morskiego, której prędkość zmienia się wraz z odczytami czujników odległości. Zanurz się w historii podwodnych badań!
SAMOLOT
Nieważne czy jedziesz czy latasz - sterowanie jest tylko pozornie proste. Dowiedz się jakie rozwiązania stosuje się we współczesnych samolotach, a następnie złóż i zaprogramuj własny model samolotu.
HELIKOPTER
Niezbędny w nagłych wypadkach. Stwórz model helikoptera z silnikiem napędzającym jednocześnie główny i tylny wirnik. Dołącz czujnik wykrywający pozycję robota (jak u prawdziwych helikopterów), dodaj trochę kodu i voila!
WÓZ STRAŻACKI
Przyjrzyj się codziennej pracy i wyzwaniom straży pożarnej budując ten piękny model wozu strażackiego z rozsuwaną drabiną i zębatką. Użyj czujnika wychylenia do stworzenia ciekawego programu.
WÓZEK WIDŁOWY
Niezbędny w każdym magazynie na kuli ziemskiej. Wózki widłowe muszą być stabilne i zwrotne żeby przenosić paczki – tak jak ten robot. Zbuduj go samodzielnie i zaprogramuj tak, żeby podnosił i opuszczał ładunki.
ŻURAW
Co Archimedes ma wspólnego ze współczesnymi portami? Poznaj elementy fizyki, budowę obrotnicy i podstawy programowania, a wszystko to w trakcie tworzenia własnego robotycznego modelu żurawia.