Nowości

W tej specjalnej kategorii są najnowsze lekcje stworzone przez zespół RoboCamp. Tutaj łatwo znajdziesz nowe projekty na lekcje robotyki i programowania. Wszystkie roboty niecierpliwie czekają na testowanie w terenie, tj. na zajęciach z uczniami.
Zbuduj i zaprogramuj roboty w swojej klasie, a potem daj nam znać które podobają Ci się najbardziej. Dobrej zabawy!
Lekcję są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Chcesz spróbować czegoś nowego na swoich lekcjach? Przyjrzyj się tym projektom. Każdy z nich jest oryginalny i niedawno dodany do naszej oficjalnej oferty lekcji. Materiały do każdej lekcji obejmują:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota,
  • instrukcje programowania krok po kroku,
  • scenariusz lekcji do druku dla nauczyciela.

Lekcje

CRAB
Poruszają się bokiem, mierzą od centymetra do ponad 3,5 metrów, a kiedyś znały się z dinozaurami. Kraby to naprawdę niezwykłe zwierzęta. Dowiedz się o nich więcej, a potem zbuduj i zaprogramuj własny model tego sympatycznego skorupiaka.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.

JUŻ WKRÓTCE
BULDOŻER
Szykuj lemiesz, gruz na horyzoncie! Połącz siły z potężnym Buldożerem w poszukiwaniu nauki, kodowania i porządku. Gdy jego więksi koledzy będą przepychać gruz na budowie i żwir w kamieniołomach, ten nieustraszony robot usunie wszelkie przeszkody z Twojego biurka.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.

JUŻ WKRÓTCE
GRA ARCADE
Przenieś się w czasie do lat 80 i stwórz swój własny automat do gier wideo. DeLoreana możesz zostawić w garażu, ale zamiast niego musisz wykorzystać swoją głowę, klocki i programowanie, żeby stworzyć kapitalny automat i odnieść zwycięstwo.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.

JUŻ WKRÓTCE
ROBOT SPRZĄTAJĄCY
Ten robot jest urodzonym zwycięzcą. Sprzątacz uwielbia rywalizację i chętnie bierze udział w każdym konkursie, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi sprzątanie. Pomóż mu zatriumfować i poznaj programistyczny klucz do wygrania turnieju robotycznego.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.

JUŻ WKRÓTCE
PLAC MANEWROWY
Żadna przeszkoda nie zatrzyma go w miejscu na długo. Odbije się i pojedzie dalej! Ten specjalistyczny robot testowy pokaże Ci jak omijać przeszkody i co ma do tego czujnik siły SPIKE. Poznasz też tajniki sterowania podstawą jezdną z napędem burtowym.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
CZOŁG MOSTOWY
Uważaj na dziurę! Albo lepiej, użyj bloczków SPIKE Prime i kodu, żeby stworzyć robota zdolnego przekroczyć (prawie) każdą przepaść na swojej drodze. Zbuduj go i zaprogramuj zgodnie z instrukcjami krok po kroku.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
DIABELSKI MŁYN
Najlepsza atrakcja wesołego miasteczka w postaci programowalnego robota. Teraz to TY zdecydujesz jak i kiedy to kolorowe koło będzie się kręcić. Wskocz na przejażdżkę i odkryj najbardziej imponujące diabelskie koła na świecie.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
SPIROGRAF
Ten robot zachwyci Cię różnorodnością pięknych wzorów. Twoim zadaniem będzie zbudowanie robotycznego artysty oraz zaprogramowanie jego silników, żeby mógł rysować spirale i łuki. Razem stworzycie niezapomniane duo sztuki współczesnej.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
WÓZEK WIDŁOWY
Może pomogę? Wózki widłowe mogą przenosić dosłownie tony, a swoją wartość udowadniają każdego dnia w prawie każdym magazynie na świecie. Twój wózek SPIKE chętnie pomoże Ci przenieść wszystkie klocki – wystarczy go zaprogramować.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
MANIPULATOR
Pomóż robotowi przenieść próbkę z jednej podstawki na drugą. To trudniejsze niż mogłoby się wydawać! Podejmij wyzwanie programistyczne, wykorzystaj wszystkie trzy silniki i zobacz jak stworzyć autonomicznego robota SPIKE Prime.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
POZYTYWKA
Zrób szum na scenie razem z wyjątkowym robotycznym muzykiem. Dowiedz się jak nauka stworzyła rock'n'roll i jak napisać program, który zmienia kolory w dźwięki. Rozłóż kolorowe bloczki i niech muzyka gra do rana!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
PRZENOŚNIK
Zbuduj i zaprogramuj niekończącą się zjedżalnię ze skończonej liczby klocków. Jak jest to w ogóle możliwe? Cała sztuczka polega na wykorzystaniu przenośnika SPIKE, który jak pętla będzie przenosił kulkę na start.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
NOWY KURS NA SPIKE PRIME
Kompletny kurs programowania dla dzieci, które chcą nauczyć się programować roboty od A do Z albo zostać mistrzem SPIKE Prime.
Obejrzyj go teraz!
Seria zaprojektowana na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
SPACE EXPLORER
Lecisz statkiem kosmicznym, a przed tobą pole asteroid. Twoje zadanie - dolecieć jak najdalej. Aby stworzyć tą grę w Scratch 3.0, trzeba zaprogramować klawisze strzałek, ruch obiektów i wykrywanie kolizji między nimi.

Gra zaprojektowana na: aplikację do programowania Scratch 3.0.
SPACE EXPLORER
Zbuduj sobie joystick z klocków LEGO i wykorzystaj go o kontrolowania statku kosmicznego w grze Space Explorer, teraz jeszcze ciekawszej i wzbogaconej o nowy soundtrack. Z takim sprzętem żadna asteroida nie będzie Ci straszna!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i aplikację do programowania Scratch 3.0.
MOTOCYKL
Wskocz na robotyczny motocykl i zwiedzaj miasto! Oponami zapewnisz trakcję, przekładniami napęd, wałem napędowym moc, a bloczkami programistycznymi uruchomisz silnik i będziesz śledzić jego działanie.

Robot zaprojektowany na: LEGO Education® MINDSTORMS® EV3 (#45544) i aplikację do programowania EV3 Classroom.
NOWY KURS NA EV3 CLASSROOM
Lekcje z tej serii pozwolą Ci programować złożone roboty i zrozumieć jaką transformację przeszły maszyny proste, zanim stały się filarem współczesnych miast.
Obejrzyj go teraz!
Seria zaprojektowana na: LEGO® Education MINDSTORMS® EV3 (#45544) i aplikację do programowania EV3 Classroom.
MINI WĘDKA
Nareszcie! Kieszonkowa wędka, którą można szybko złożyć i łowić w morzu wiedzy kiedykolwiek najdzie Cię ochota. Na tej lekcji nauczysz się wędkować i nie tylko.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
MINI WÓZEK WIDŁOWY
Mała, ale potężna. Oto podręczny wózek widłowy, który stworzysz w zaledwie 45 minut. Konkretnie ten robot przydaje się w transporcie na krótkich dystansach, podobnie jak jego pierwowzór.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
PLOTER
Czy to drukarka? Czy to szablon? Bez wątpienia jest to robot tworzący piękne wzory, którego możesz samodzielnie zbudować. Spróbuj już dziś i poznaj możliwości prawdziwych ploterów.

Robot zaprojektowany na: LEGO Education® MINDSTORMS® EV3 (#45544) i środowisko EV3 Lab.
CIĘŻARÓWKA
Parkowanie bywa wyzwaniem, ale nie takim. Zbuduj tą super ciężarówkę, napisz specjalny program i dopasuj jego parametry, żeby stworzyć samochód ciężarowy z zupełnie autonomicznym systemem parkowania.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i aplikację do programowania Scratch 3.0.
MATEMATYCZNA ŻYRAFA
Prawdziwa fanka matematyki. Odpowiadaj na jej pytania poprawnie, a niebawem zostaniecie kumplami. Ale uważaj, bo ulubionym tematem tego robotycznego zwierzaka jest tabliczka mnożenia!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
KARUZELA SCRATCH 3
Karuzele można znaleźć we wszystkich parkach rozrywki... i w Twojej pracowni robotyki! Wykorzystaj ten projekt wzbogacony o Scratch 3.0, by poznać zjawisko siły odśrodkowej oraz frapującą historię karuzeli.

Robot zaprojektowany na: LEGO Education WeDo 2.0 (#9580) i Scratch 3.0.
TENIS
Czy wiesz, że kodowania można uczyć się grając w tenisa? I nie tylko! Dowiesz się czym jest siła odśrodkowa, poznasz funkcje i zasady gry w tenisa. A pod koniec zrelaksujesz się rozgrywając mecz z koleżanką lub kolegą.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
KARUZELA
Karuzele można znaleźć we wszystkich parkach rozrywki... i w Twojej pracowni robotyki! Wykorzystaj ten projekt, by poznać zjawisko siły odśrodkowej oraz frapującą historię karuzeli.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#9580) i aplikację WeDo 2.0.
KARUZELA
Z tą karuzelą może zakręcić Ci się w głowie… od wiedzy! Zbuduj tego kieszonkowego robota, dowiedz się co tak naprawdę kręci karuzelę i wykorzystaj swoje umiejętności programowania w praktyce.

Robot zaprojektowany na: LEGO Education WeDo 1.0 (#9580) i aplikację LEGO® Education WeDo.
SANIE ŚW. MIKOŁAJA
Zbudowanie i zaprogramowanie sani Świętego Mikołaja sprawi, że Twoi uczniowie poczują magię Świąt! Jest to też świetna okazja, by dowiedzieć się więcej o tradycjach przestrzeganych w różnych zakątkach Świata.

Robot zaprojektowany na: LEGO Education® MINDSTORMS® EV3 Home (#45544) i Scratch 3.0.
SANIE ŚW. MIKOŁAJA
Ferie zimowe to wspaniała okazja do zabawy i do nauki! Robotyczne sanie Świętego Mikołaja to zdalnie kontrolowane sanie z Mikołajem siedzącym z przodu i dwoma przyjaznymi reniferami.
Robot zaprojektowany na: LEGO® MINDSTORMS® EV3 Home (#31313) i aplikację do programowania LEGO MINDSTORMS EV3 Home.