Nowości

W tej specjalnej kategorii są najnowsze lekcje stworzone przez zespół RoboCamp. Tutaj łatwo znajdziesz nowe projekty na lekcje robotyki i programowania. Wszystkie roboty niecierpliwie czekają na testowanie w terenie, tj. na zajęciach z uczniami.
Zbuduj i zaprogramuj roboty w swojej klasie, a potem daj nam znać które podobają Ci się najbardziej. Dobrej zabawy!
Lekcję są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Chcesz spróbować czegoś nowego na swoich lekcjach? Przyjrzyj się tym projektom. Każdy z nich jest oryginalny i niedawno dodany do naszej oficjalnej oferty lekcji. Materiały do każdej lekcji obejmują:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota,
  • instrukcje programowania krok po kroku,
  • scenariusz lekcji do druku dla nauczyciela.

Lekcje

PAPUGA
Przygotowanie to podstawa, dlatego chociaż nasza papuga jeszcze nie lata, codziennie ćwiczy różne manewry na ziemi. Zbuduj jej dziób, poskładaj skrzydła, przymocuj niebieskie koła, i zaprogramuj silniki. Pomóż jej dotrzeć do celu!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
PTASIE GNIAZDO
Skąd robotyczne pisklaki wiedzą kiedy prosić o obiad? Dzięki czujnikom! Młode ptaki potrzebują pokarmu by rosnąć, a te domagają się go ćwierkaniem i skakaniem. Buduj, koduj i przekonaj się jak różnorodne są ptasie gniazda.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
KOŃ
Oto koń, który aktywnie spełnia swoje marzenia - cały czas galopuje! Pomoże Ci też pogłębić wiedzę. Budując go poznasz na przykład zawiłości tłoków i dowiesz się jak zamieniają ruch obrotowy w ruch liniowy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
SYMULATOR LOTU
Czy kiedyś zastanawialiście się co trzyma samolot w powietrzu? W trakcie lekcji poznacie rozwiązania inżynieryjne stosowane w dzisiejszych samolotach oraz zbudujecie miniaturowy model symulatora lotów.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
TOR WYŚCIGOWY
Na jeden dzień możesz zostać zawodowym kierowcą wyścigowym, budując i programując symulator toru wyścigowego.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
KARUZELA
Konstrukcja doskonale obrazuje działanie siły odśrodkowej. Szybkością karuzeli sterujemy wykorzystując czujnik koloru - wraz ze zmianami kloloru klocka nad czujnikiem karuzela kręci się coraz szybciej, a wagoniki unoszą się do góry.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
PIONOWZLOT
Czy to helikopter? Czy to samolot? Lepiej! Oto wyjątkowy Pionowzlot z dwoma imponującymi wirnikami. Wystartuj z małego lądowiska pionowo w górę i zaprogramuj wirniki tak, by obracały się tym szybciej im wyżej robot unosi się nad ziemią.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
SORTOWNIK
Tyle kolorów, a tak mało czasu! Zamiast marnować swoją przerwę, posortuj klocki efektywnie razem z tym pomocnym Sortownikiem kolorów. Przy pomocy kodu wyjaśnij jak rozpoznać kolory, żeby robot mógł sprawnie posegregować klocki.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
SYMULATOR LOTU
Zbuduj super bezpieczną aparaturę do nauki latania helikopterem. Pierwsza lekcja latania zaczyna się gdy tylko napiszesz program, a podczas lotów testowych będziesz kontrolować helikopter przy pomocy drążka sterowego połączonego z czujnikiem obrotu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
ZĘBATKOWA ZAGADKA
Czegoś tej konstrukcji brakuje... Jeśli lubisz zagadki i wyzwania, ten kreatywny projekt będzie dla Ciebie idealny. Zbuduj i zaprogramuj model zgodnie z instrukcjami, a potem rozwiąż zagadkę ukrytą w pudełku tak, by rozpędzić wiatraczek.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
KRAB
Poruszają się bokiem, mierzą od centymetra do ponad 3,5 metrów, a kiedyś znały się z dinozaurami. Kraby to naprawdę niezwykłe zwierzęta. Dowiedz się o nich więcej, a potem zbuduj i zaprogramuj własny model tego sympatycznego skorupiaka.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
BULDOŻER
Szykuj lemiesz, gruz na horyzoncie! Połącz siły z potężnym Buldożerem w poszukiwaniu nauki, kodowania i porządku. Gdy jego więksi koledzy będą przepychać gruz na budowie i żwir w kamieniołomach, ten nieustraszony robot usunie wszelkie przeszkody z Twojego biurka.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
GRA ARCADE
Przenieś się w czasie do lat 80 i stwórz swój własny automat do gier wideo. DeLoreana możesz zostawić w garażu, ale zamiast niego musisz wykorzystać swoją głowę, klocki i programowanie, żeby stworzyć kapitalny automat i odnieść zwycięstwo.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
ROBOT SPRZĄTAJĄCY
Ten robot jest urodzonym zwycięzcą. Sprzątacz uwielbia rywalizację i chętnie bierze udział w każdym konkursie, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi sprzątanie. Pomóż mu zatriumfować i poznaj programistyczny klucz do wygrania turnieju robotycznego.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
PLAC MANEWROWY
Żadna przeszkoda nie zatrzyma go w miejscu na długo. Odbije się i pojedzie dalej! Ten specjalistyczny robot testowy pokaże Ci jak omijać przeszkody i co ma do tego czujnik siły SPIKE. Poznasz też tajniki sterowania podstawą jezdną z napędem burtowym.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
CZOŁG MOSTOWY
Uważaj na dziurę! Albo lepiej, użyj bloczków SPIKE Prime i kodu, żeby stworzyć robota zdolnego przekroczyć (prawie) każdą przepaść na swojej drodze. Zbuduj go i zaprogramuj zgodnie z instrukcjami krok po kroku.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
DIABELSKI MŁYN
Najlepsza atrakcja wesołego miasteczka w postaci programowalnego robota. Teraz to TY zdecydujesz jak i kiedy to kolorowe koło będzie się kręcić. Wskocz na przejażdżkę i odkryj najbardziej imponujące diabelskie koła na świecie.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
SPIROGRAF
Ten robot zachwyci Cię różnorodnością pięknych wzorów. Twoim zadaniem będzie zbudowanie robotycznego artysty oraz zaprogramowanie jego silników, żeby mógł rysować spirale i łuki. Razem stworzycie niezapomniane duo sztuki współczesnej.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
WÓZEK WIDŁOWY
Może pomogę? Wózki widłowe mogą przenosić dosłownie tony, a swoją wartość udowadniają każdego dnia w prawie każdym magazynie na świecie. Twój wózek SPIKE chętnie pomoże Ci przenieść wszystkie klocki – wystarczy go zaprogramować.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
MANIPULATOR
Pomóż robotowi przenieść próbkę z jednej podstawki na drugą. To trudniejsze niż mogłoby się wydawać! Podejmij wyzwanie programistyczne, wykorzystaj wszystkie trzy silniki i zobacz jak stworzyć autonomicznego robota SPIKE Prime.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
POZYTYWKA
Zrób szum na scenie razem z wyjątkowym robotycznym muzykiem. Dowiedz się jak nauka stworzyła rock'n'roll i jak napisać program, który zmienia kolory w dźwięki. Rozłóż kolorowe bloczki i niech muzyka gra do rana!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
PRZENOŚNIK
Zbuduj i zaprogramuj niekończącą się zjedżalnię ze skończonej liczby klocków. Jak jest to w ogóle możliwe? Cała sztuczka polega na wykorzystaniu przenośnika SPIKE, który jak pętla będzie przenosił kulkę na start.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
NOWY KURS NA SPIKE PRIME
Kompletny kurs programowania dla dzieci, które chcą nauczyć się programować roboty od A do Z albo zostać mistrzem SPIKE Prime.
Obejrzyj go teraz!
Seria zaprojektowana na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
SPACE EXPLORER
Lecisz statkiem kosmicznym, a przed tobą pole asteroid. Twoje zadanie - dolecieć jak najdalej. Aby stworzyć tą grę w Scratch 3.0, trzeba zaprogramować klawisze strzałek, ruch obiektów i wykrywanie kolizji między nimi.

Gra zaprojektowana na: aplikację do programowania Scratch 3.0.
SPACE EXPLORER
Zbuduj sobie joystick z klocków LEGO i wykorzystaj go o kontrolowania statku kosmicznego w grze Space Explorer, teraz jeszcze ciekawszej i wzbogaconej o nowy soundtrack. Z takim sprzętem żadna asteroida nie będzie Ci straszna!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i aplikację do programowania Scratch 3.0.
MOTOCYKL
Wskocz na robotyczny motocykl i zwiedzaj miasto! Oponami zapewnisz trakcję, przekładniami napęd, wałem napędowym moc, a bloczkami programistycznymi uruchomisz silnik i będziesz śledzić jego działanie.

Robot zaprojektowany na: LEGO Education® MINDSTORMS® EV3 (#45544) i aplikację do programowania EV3 Classroom.
NOWY KURS NA EV3 CLASSROOM
Lekcje z tej serii pozwolą Ci programować złożone roboty i zrozumieć jaką transformację przeszły maszyny proste, zanim stały się filarem współczesnych miast.
Obejrzyj go teraz!
Seria zaprojektowana na: LEGO® Education MINDSTORMS® EV3 (#45544) i aplikację do programowania EV3 Classroom.
MINI WĘDKA
Nareszcie! Kieszonkowa wędka, którą można szybko złożyć i łowić w morzu wiedzy kiedykolwiek najdzie Cię ochota. Na tej lekcji nauczysz się wędkować i nie tylko.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
MINI WÓZEK WIDŁOWY
Mała, ale potężna. Oto podręczny wózek widłowy, który stworzysz w zaledwie 45 minut. Konkretnie ten robot przydaje się w transporcie na krótkich dystansach, podobnie jak jego pierwowzór.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
PLOTER
Czy to drukarka? Czy to szablon? Bez wątpienia jest to robot tworzący piękne wzory, którego możesz samodzielnie zbudować. Spróbuj już dziś i poznaj możliwości prawdziwych ploterów.

Robot zaprojektowany na: LEGO Education® MINDSTORMS® EV3 (#45544) i środowisko EV3 Lab.
CIĘŻARÓWKA
Parkowanie bywa wyzwaniem, ale nie takim. Zbuduj tą super ciężarówkę, napisz specjalny program i dopasuj jego parametry, żeby stworzyć samochód ciężarowy z zupełnie autonomicznym systemem parkowania.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i aplikację do programowania Scratch 3.0.
MATEMATYCZNA ŻYRAFA
Prawdziwa fanka matematyki. Odpowiadaj na jej pytania poprawnie, a niebawem zostaniecie kumplami. Ale uważaj, bo ulubionym tematem tego robotycznego zwierzaka jest tabliczka mnożenia!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
KARUZELA SCRATCH 3
Karuzele można znaleźć we wszystkich parkach rozrywki... i w Twojej pracowni robotyki! Wykorzystaj ten projekt wzbogacony o Scratch 3.0, by poznać zjawisko siły odśrodkowej oraz frapującą historię karuzeli.

Robot zaprojektowany na: LEGO Education WeDo 2.0 (#9580) i Scratch 3.0.
TENIS
Czy wiesz, że kodowania można uczyć się grając w tenisa? I nie tylko! Dowiesz się czym jest siła odśrodkowa, poznasz funkcje i zasady gry w tenisa. A pod koniec zrelaksujesz się rozgrywając mecz z koleżanką lub kolegą.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
KARUZELA
Karuzele można znaleźć we wszystkich parkach rozrywki... i w Twojej pracowni robotyki! Wykorzystaj ten projekt, by poznać zjawisko siły odśrodkowej oraz frapującą historię karuzeli.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#9580) i aplikację WeDo 2.0.
KARUZELA
Z tą karuzelą może zakręcić Ci się w głowie… od wiedzy! Zbuduj tego kieszonkowego robota, dowiedz się co tak naprawdę kręci karuzelę i wykorzystaj swoje umiejętności programowania w praktyce.

Robot zaprojektowany na: LEGO Education WeDo 1.0 (#9580) i aplikację LEGO® Education WeDo.
SANIE ŚW. MIKOŁAJA
Zbudowanie i zaprogramowanie sani Świętego Mikołaja sprawi, że Twoi uczniowie poczują magię Świąt! Jest to też świetna okazja, by dowiedzieć się więcej o tradycjach przestrzeganych w różnych zakątkach Świata.

Robot zaprojektowany na: LEGO Education® MINDSTORMS® EV3 Home (#45544) i Scratch 3.0.
SANIE ŚW. MIKOŁAJA
Ferie zimowe to wspaniała okazja do zabawy i do nauki! Robotyczne sanie Świętego Mikołaja to zdalnie kontrolowane sanie z Mikołajem siedzącym z przodu i dwoma przyjaznymi reniferami.
Robot zaprojektowany na: LEGO® MINDSTORMS® EV3 Home (#31313) i aplikację do programowania LEGO MINDSTORMS EV3 Home.