Jedyne w swoim rodzaju, pomysłowe, wyjątkowe projekty robotyki które nie mieszczą się tylko do jednej kategorii. Idealne dla każdego kto lubi eksperymentować, albo tęskni za Gwiazdką w maju. Baw i ucz się z pomocą oryginalnych konstrukcji stworzonych z różnych zestawów do robotyki i zaprogramowanych w rozmaitych językach. Przetestuj je podczas swojej kolejnej lekcji i powiedz które podobają Ci się najbardziej – nasz zespół stworzy więcej! Więcej szczegółów o projektach specjalnych poznasz na platformie elearningowej RoboCamp.
Urozmaić swoje lekcje kilkoma unikalnymi robotami. Zapoznaj się z gotowymi do użycia planami lekcji, które przerwą monotonię i obudzą w Twoich uczniach ducha innowacji. Materiały do każdej lekcji obejmują:
obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
szczegółowe instrukcje budowy robota,
instrukcje programowania krok po kroku,
scenariusz lekcji do druku dla nauczyciela.
Kompatybilny zestaw do robotyki i środowisko programistyczne (szczegółów szukaj w opisie wybranej lekcji).
Komputer z dostępem do internetu.
Scenariusze lekcji
DEKORATOR JAJEK
Dekorator jajek to specjalna świąteczna konstrukcja, która wykorzystuje wszystkie trzy silniki SPIKE Prime. Podstawka z kół pasowych pozwala na umieszczenie w dekoratorze jajek w niemal każdym rozmiarze.
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
RZEŹBA KINETYCZNA
Stwórz rzeźbę kinetyczną z wzorami płatków, która reaguje na dźwięk. Klaśnij w dłonie i patrz jak pięknie się porusza.
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
KARUZELA
Zbuduj karuzelę i odkryj działanie siły odśrodkowej. Zwiększ prędkość silnika za pomocą czujnika, i zobacz jak daleko odchylą się samoloty.
Robot zaprojektowany na: Education SPIKE Prime (#45678), aplikacja do programowania SPIKE, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
KARUZELA
Zbuduj model karuzeli i odkryj działanie siły odśrodkowej. Użyj czujnika do regulacji prędkości i obserwuj jak model zareaguje.
Robot zaprojektowany na: Makeblock mBot 2, aplikacja mBlock, wycinarka laserowa i oprogramowanie xTool.
MOTYL 3D
Projektowanie i druk 3D pozwolą Ci rozwinąć skrzydła - i to dosłownie! Zaprojektuj i wydrukuj najpiękniejsze skrzydła dla robotycznego motyla przy pomocy przygotowanych szablonów. Możesz je ozdobić według własnego pomysłu.
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300), oraz drukarkę 3D.
PAPUGA 3D
Przygotowanie to podstawa, dlatego chociaż nasza papuga jeszcze nie lata, codziennie ćwiczy różne manewry na ziemi. Zaprojektuj dla niej skrzydła, a potem wydrukuj je przy pomocy drukarki 3D. Pomóż papudze dotrzeć do celu!
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345), program Autodesk Tinkercad, oraz drukarkę 3D.
ŚWIĄTECZNA GRA
Zbuduj i zaprogramuj świąteczną edycję Automatu do gier i sprawdź jak dużo prezentów spadających z sań Mikołaja uda Ci się złapać w trakcie rozgrywki. A może zaprojektujesz swoją własną wersję gry?
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
ŚWIĄTECZNA ANIMACJA
Zaprojektuj i wydrukuj na drukarce 3D dodatkowe elementy kompatybilne z klockami LEGO, dzięki którym stworzysz niesamowitą maszynę do animacji. Dodaj klatki filmu, ustal prędkość odtwarzania i wybierz muzykę by cieszyć się wyjątkową zimową dekoracją.
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Autodesk Tinkercad, oraz drukarkę 3D.
ŚWIĄTECZNA DEKORACJA
Udekoruj swoje Święta ręcznie zbudowaną i zaprogramowaną robotyczną dekoracją świąteczną. Zobacz, jak sanie Świętego Mikołaja i jego renifery jadą po rozgwieżdżonym nocnym niebie.
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i aplikację WeDo 2.0.
SANIE ŚW. MIKOŁAJA
Zbudowanie i zaprogramowanie sani Świętego Mikołaja sprawi, że Twoi uczniowie poczują magię Świąt! Jest to też świetna okazja, by dowiedzieć się więcej o tradycjach przestrzeganych w różnych zakątkach Świata.
Robot zaprojektowany na: LEGO Education® MINDSTORMS® EV3 Home (#45544) i Scratch 3.0.
SPACE EXPLORER
Lecisz statkiem kosmicznym, a przed tobą pole asteroid. Twoje zadanie - dolecieć jak najdalej. Aby stworzyć tą grę w Scratch 3.0, trzeba zaprogramować klawisze strzałek, ruch obiektów i wykrywanie kolizji między nimi.
Gra zaprojektowana na: aplikację do programowania Scratch 3.0.
SPACE EXPLORER
Zbuduj sobie joystick z klocków LEGO i wykorzystaj go o kontrolowania statku kosmicznego w grze Space Explorer, teraz jeszcze ciekawszej i wzbogaconej o nowy soundtrack. Z takim sprzętem żadna asteroida nie będzie Ci straszna!
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i aplikację do programowania Scratch 3.0.
MINI WĘDKA
Nareszcie! Kieszonkowa wędka, którą można szybko złożyć i łowić w morzu wiedzy kiedykolwiek najdzie Cię ochota. Na tej lekcji nauczysz się wędkować i nie tylko.
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
MINI WÓZEK WIDŁOWY
Mała, ale potężna. Oto podręczny wózek widłowy, który stworzysz w zaledwie 45 minut. Konkretnie ten robot przydaje się w transporcie na krótkich dystansach, podobnie jak jego pierwowzór.
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
MATEMATYCZNA ŻYRAFA
Prawdziwa fanka matematyki. Odpowiadaj na jej pytania poprawnie, a niebawem zostaniecie kumplami. Ale uważaj, bo ulubionym tematem tego robotycznego zwierzaka jest tabliczka mnożenia!
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
TENIS
Czy wiesz, że kodowania można uczyć się grając w tenisa? I nie tylko! Dowiesz się czym jest siła odśrodkowa, poznasz funkcje i zasady gry w tenisa. A pod koniec zrelaksujesz się rozgrywając mecz z koleżanką lub kolegą.
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i Scratch 3.0.
CIĘŻARÓWKA
Parkowanie bywa wyzwaniem, ale nie takim. Zbuduj tą super ciężarówkę, napisz specjalny program i dopasuj jego parametry, żeby stworzyć samochód ciężarowy z zupełnie autonomicznym systemem parkowania.
Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300) i aplikację do programowania Scratch 3.0.
KARUZELA SCRATCH 3
Karuzele można znaleźć we wszystkich parkach rozrywki... i w Twojej pracowni robotyki! Wykorzystaj ten projekt wzbogacony o Scratch 3.0, by poznać zjawisko siły odśrodkowej oraz frapującą historię karuzeli.
Robot zaprojektowany na: LEGO Education WeDo 2.0 (#9580) i Scratch 3.0.
KARUZELA
Z tą karuzelą może zakręcić Ci się w głowie… od wiedzy! Zbuduj tego kieszonkowego robota, dowiedz się co tak naprawdę kręci karuzelę i wykorzystaj swoje umiejętności programowania w praktyce.
Robot zaprojektowany na: LEGO Education WeDo 1.0 (#9580) i aplikację LEGO® Education WeDo.
Nowiuteńkie projekty gotowe do testowania! Chcesz spróbować czegoś nowego? Zbuduj i zaprogramuj nowe roboty z uczniami, a potem daj nam znać które podobają Ci się najbardziej. Dobrej zabawy!
Kompletny kurs programowania na cały rok szkolny! Dla każdego, kto chce nauczyć się programować roboty od A do Z w Blokach słów. Poznasz kluczowe zagadnienia programistyczne programując ekscytujące roboty tak, żeby się ruszały, łapały, rysowały, reagowały i więcej.
Ucz się programować od pierwszej klasy! Nawet jeśli nigdy wcześniej nie programowaliście, ani nie budowaliście robotów, dzięki tej serii na własne oczy przekonacie się jak dużo można osiągnąć przy pomocy garści klocków i bloczków kodu.
Nie udało się automatycznie utworzyć Twojego konta. Zrobimy to ręcznie. Sprawdź swoją skrzynkę mailową za około 2 godziny — w wiadomości wyślemy Twoje dane do logowania.