Kurs programowania SPIKE Essential dla początkujących

Ala ma kota, robota i uczy się programować od pierwszej klasy! Odkrywanie możliwości programowania przy pomocy kolorowych robotów gwarantuje rosnącą chęć do nauki – zwłaszcza u dzieci.
Na tym kursie zupełnie początkujący poznają pierwsze zagadnienia programistyczne tworząc kreatywne roboty z klocków i czujników SPIKE Essential. Nawet jeśli nigdy wcześniej nie budowałeś robotów, ani nie programowałeś, dzięki tej serii na własne oczy przekonasz się jak dużo można osiągnąć przy pomocy garści klocków i kodu.
Scenariusze lekcji są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Na tym kolorowym, ekscytującym i edukacyjnym kursie programowania z nowym robotem na każdej lekcji, dzieci nauczą się wszystkiego o programowaniu na przykładzie SPIKE Essential. Każda lekcja zawiera:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota LEGO® Education SPIKE Essential,
  • instrukcje programowania krok po kroku Bloki ikon (Icon blocks) w aplikacji SPIKE Essential,
  • przydatne przekroje konstrukcji,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

SOWA
Czy wiesz które gatunki ptaków najszybciej machają skrzydłami, a które spędzają w powietrzu niemal całe życie? I co właściwie sprawia, że ptaki potrafią latać? Dowiedz się tego wszystkiego budując z klocków i papieru model sowy - nieustraszonego nocnego łowcy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
ŻURAW
Co mają wspólnego rozważania Archimedesa ze współczesnymi portami? Poznaj zasadę działania bloczka, wciągarki i przekładni pasowej oraz podstawy programowania silnika, a wszystko to w trakcie tworzenia własnego robotycznego modelu żurawia wieżowego.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
WIATRACZEK
Wiatr to nie jedyny sposób na napędzanie wiatraka. Na tej lekcji poznasz znaczenie mocy silnika i na własne oczy przekonasz się jak różny kształt łopatek wpływa na sprawność konstrukcji.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
TOR WYŚCIGOWY
Na jeden dzień możesz zostać zawodowym kierowcą wyścigowym, budując i programując symulator toru wyścigowego.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
MIKROMYSZ
Nawet najbardziej złożony labirynt to dla tej myszy żadne wyzwanie! Zbuduj robotyczną mysz i przygotuj dla niej różne labirynty. Czy potrafisz zaprogramować mysz tak by rozwiązała je wszystkie?

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
JEŹDZIK GEOMETRYCZNY
Geometria to pestka, gdy w jej nauce pomaga ten wyjątkowy robot. Zbuduj prostego robota jeżdżącego, przymocuj do niego mazak i wykorzystaj pętlę z określoną ilością powtórzeń by robot rysował wielokąty foremne.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
WAŻKA
Czy wiesz, że ważki żyły już w czasach dinozaurów? To bardzo interesujące owady, o których warto dowiedzieć się więcej. Najlepszym sposobem będzie zbudowanie własnej robotycznej ważki i zaprogramowanie jej chaotycznego lotu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
MINI SPYCHARKA
Spycharka to prosty i sympatyczny robot mobilny, którego działanie przypomina pracę znanych doskonale z placów budowy buldożerów. Zadaniem robota jest uprzątnięcie rozsypanych przedmiotów.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
UPARTY KOZIOŁEK
Ten robotyczny zwierzak jest zdeterminowany, żeby osiągnąć swój cel. Warto brać z niego przykład, zwłaszcza w temacie nauki programowania. Zacznij eksperymentować z czujnikiem przechylenia i napisz program dla Koziołka.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
SYMULATOR LOTU
Czy kiedyś zastanawialiście się co trzyma samolot w powietrzu? W trakcie lekcji poznacie rozwiązania inżynieryjne stosowane w dzisiejszych samolotach oraz zbudujecie miniaturowy model symulatora lotów.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
GORYL
Ten robotyczny goryl idzie tam gdzie są banany. Ewidentnie jest głodny - pozwól mu coś przekąsić! Na tej lekcji zbudujesz tę przyjacielską małpę i zaprogramujesz ją wykorzystując czujnik wychylenia, a także dowiesz się więcej o tych zagrożonych wyginięciem wspaniałych zwierzętach.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
SORTOWNIK
Tyle klocków, a tak mało czasu! Zamiast marnować swoją przerwę, posortuj klocki efektywnie razem z pomocnym Sortownikiem. Zaprogramuj model tak, by rozpoznawał kolory klocków i segregował je do odpowiednich przegródek.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
KARUZELA
Konstrukcja doskonale obrazuje działanie siły odśrodkowej. Szybkością karuzeli sterujemy wykorzystując czujnik koloru - wraz ze zmianami kloloru klocka nad czujnikiem karuzela kręci się coraz szybciej, a wagoniki unoszą się do góry.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
KOŃ
Oto koń, który aktywnie spełnia swoje marzenia - cały czas galopuje! Pomoże Ci też pogłębić wiedzę. Budując go poznasz na przykład zawiłości tłoków i dowiesz się jak zamieniają ruch obrotowy w ruch liniowy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
PTASIE GNIAZDO
Skąd robotyczne pisklaki wiedzą kiedy prosić o obiad? Dzięki czujnikom! Młode ptaki potrzebują pokarmu by rosnąć, a te domagają się go ćwierkaniem i skakaniem. Buduj, koduj i przekonaj się jak różnorodne są ptasie gniazda.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
PRZENOŚNIK
Dowiedz się co wspólnego ma grawitacja z przemysłem, czyli jak uniwersalne prawo fizyki wpływa na naszą codzienność. Zbuduj przenośnik, uruchom produkcję, a swoje wyniki zaprezentuj jak w korporacji – przy pomocy wykresu słupkowego.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
TURNIEJ
Szykuje się wyjątkowy turniej! Trzy gry, dwoje uczestników, jeden zwycięzca – czy będziesz nim Ty? Zbuduj robotyczny licznik turniejowy, zaprogramuj konkursowy wykres słupkowy i stań do Turnieju.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO
KOSTKA DO GRY
Wygrana to często sprawa losowa... Co to znaczy naprawdę, i jak przetłumaczyć losowość na kod? Zobacz jak zapanować nad zmienną losową i zagraj w samodzielnie zaprojektowaną grę planszową – z pomocą niezwykłej robotycznej kostki.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
PAPUGA
Przygotowanie to podstawa, dlatego chociaż nasza papuga jeszcze nie lata, codziennie ćwiczy różne manewry na ziemi. Zbuduj jej dziób, poskładaj skrzydła, przymocuj niebieskie koła, i zaprogramuj silniki. Pomóż jej dotrzeć do celu!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
KOSMITA
Jak rozmawiać z przybyszem z obcej planety? Czy uda Wam się porozumieć? Ten kosmita jest bardzo skory do rozmowy z Ziemianinem. Pomóż mu: zbuduj ekspresywną twarz i stwórz język przy pomocy zaawansowanego programu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
JUŻ NIEDŁUGO