W RoboCAMP naszą misją jest propagowanie nauczania robotyki i programowania. Marzy nam się aby każdy uczeń, zarówno w Polsce, Europie jak i w innych krajach świata, miał możliwość rozwijać swoje kluczowe umiejętności i kompetencje, takie jak myślenie komputacyjne czy kreatywność, korzystając z najlepszych dostępnych metod i narzędzi.

Z tego względu bardzo cieszymy się, że wraz z partnerami z Litwy, Łotwy i Holandii możemy wziąć udział w nowym projekcie w ramach programu Erasmus+ Projekt o tytule „How to raise an inventor. Technology and engineering learning materials for schools” ma na celu zwiększenie atrakcyjności i jakości nauczania z zakresu nauk STEM oraz rozwój umiejętności i kompetencji cyfrowych wśród uczniów.

W ramach projektu powstanie internetowe narzędzie szkoleniowe przeznaczonego dla uczniów w wieku 9-13 lat, zawierające 4 moduły zajęć z wykorzystaniem różnych narzędzi dydaktycznych. RoboCAMP wraz z Fundacją Edukacyjne Centrum Doskonalenia bierze udział w pracach nad modułem „The Art of Making” wykorzystujący ulubione przez nas zestawy LEGO Education Mindstorms EV3.

Podczas lekcji uczniowie poznają różne pojęcia z zakresu STEM, jak na przykład: czujniki, przekładnia zębata, przekładnia pasowa, przekładnia ślimakowa, napęd różnicowy, przeciwwaga, środek ciężkości, sekwencja, algorytm, pętla, instrukcja warunkowa, zmienna, itd.

Kurs składa się z 4 kompleksowych projektów (Spirograf, Robot podążający za linią, Rysownik, Ploter) wzbogaconych o szczegółowe instrukcje budowy i programowania krok po kroku, oraz 1 projektu otwartego (Robotyczne Ramię), podczas którego uczniowie samodzielnie projektują, konstruują i programują robota oraz testują jego działanie w klasowym konkursie.

Aby uzyskać dostęp do modułu The Art of Making, przejdź tutaj i załóż konto

Inne materiały stworzone w ramach projektu możesz zobaczyć tutaj, na stronie głównej projektu.

Naszymi partnerami w projekcie są:

The Art of Making Project

O autorze
Ola Syrocka
Curriculum Developer
Z wykształcenia mgr. inż. fizyki technicznej, Ola uczy dzieci robotyki od ponad 8 lat. Odgrywa kluczową rolę w projektowaniu wewnętrznego programu nauczania, łączeniu elementów STEAM z poszczególnymi lekcjami i współtworzeniu serii lekcji RoboCamp. Oprócz tego szkoli nauczycieli i pomaga im przeprowadzić lekcje robotyki.