DiscoveryCamp Mindstorms EV3 Education

Ludzie uwielbiają analizować, badać i tworzyć narzędzia, dzięki którym lepiej poznają otaczający świat. Co ciekawe, te same narzędzia i zasady przydają się też w fabrykach do usprawniania produkcji. Wykorzystaj swoją wrodzoną ciekawość do tworzenia mechanizmów i programów do sortowania, przenoszenia, wykrywania i liczenia obiektów. W tej serii lekcji robotyki poznasz inżynieryjne rozwiązania i prawa nauki stanowiące podstawę inteligentnych systemów produkcji.
Lekcję są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Odkryj jak roboty i robotyka są wykorzystywane w prawdziwym świecie. Twórz roboty i algorytmy używane w fabrykach, na halach przemysłowych oraz w przypadkach zagrożenia życia. Co więcej, zaawansowany poziom tej serii świetnie przygotowuje do konkursów robotycznych. Każda lekcja zawiera:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota LEGO Mindstorms EV3,
  • instrukcje programowania krok po kroku,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Lekcje

ANEMOMETR
Wiatr hula wokół nas i ma znaczący wpływ na nasze życie, nawet jeśli rzadko to widzimy. Dowiedz się czym właściwie jest wiatr i jak mierzyć jego siłę przy pomocy podręcznych narzędzi: robota i kodu.
CZOŁG MOSTOWY
Pokonaj (prawie) każdą przepaść z kieszonkowym mostem czołgowym! Gdy już go zbudujesz i zaprogramujesz, ten przyjazny robot podjedzie do krawędzi, rozstawi most, a potem dzielnie uda się na drugą stronę.
PRZENOŚNIK KORYTOWY
Rzadko oglądane, a niezastąpione w produkcji. Przenośniki zazwyczaj przenoszą przedmioty z jednej części fabryki do innej, ale ten przenośnik nie ma końca! Gdy kulka spada na dół, robot przenosi ją z powrotem na górę.
SYMULATOR LOTU
Latanie samolotem nie jest proste, dlatego każdy przyszły pilot zaczyna od podstaw. Zbuduj swój własny symulator lotu, dowiedz się czym jest siła odśrodkowa i kontroluj wysokość lotu przy pomocy kodu.
WYRZUTNIA
Ze wszystkich wynalazków ludzkości, perypetie wyrzutni są chyba najbardziej ekscytujące. Twoim zadaniem jest rzucić pocisk z właściwą mocą tak, by trafił prosto to pudełka. Gotowi na próbę celności?
MANIPULATOR
Podnieś pudełko i przenieś je w inne miejsce. Proste? Teraz niech Twój robot zrobi to samo! Dowiesz się jak niespodziewanie skomplikowana jest ludzka ręka oraz jak imitować jej ruch odpowiednią konstrukcją i programem.
ROBOT GÓRNICZY
Stwórz autonomicznego robota, który poradzi sobie w każdym labiryncie. Wyposażony w czujnik odległości, gąsienice i zaawansowany program, ta sprytna maszyna znajdzie wyjście nawet w kompletnej ciemności!
POZYTYWKA
Zarówno ludzie jak i zwierzęta lubią muzykę. Ten robot poszedł o krok dalej - został instrumentem muzycznym! Zbuduj robotyczną pozytywkę, weź pod lupę jej mechanizm i zrób program do układania prostych melodii.
LICZNIK PINÓW
Roboty są niestrudzone, wykonują zadania wymagające ciągłego skupienia. Niedoścignione w liczeniu obiektów w fabrykach, czy samochodów na drogach. Możesz zobaczyć tego robota w akcji, po prostu użyj klocków i kodu.
SORTOWNIK
Któż chciałby spędzać całe popołudnia na sortowanie klocków? Ty nie musisz! Lepiej zbudować automatyczny sorter klocków i zaprogramować go tak, żeby robił to nużące zadanie za ciebie. Przecież właśnie dlatego ludzie wynaleźli maszyny!
TESTER
Powstał z inspiracji ludzkimi zmysłami, stał się ich ulepszoną wersją. Istnieją przeróżne rodzaje i wielkości testerów, a wszystkie one pomagają nam ocenić czy rzeczy spełniają postawione wymogi.
JEŹDZIK
Poznaj wynalazki, które poruszyły świat (dosłownie!): koło, silnik parowy i silnik spalinowy. Następnie skonstruuj dwukołowy pojazd i zaprogramuj go tak, by omijał przeszkody. A na koniec poeksperymentuj z kodem lub konstrukcją.