DiscoveryCamp Mindstorms EV3 Education

Ludzie uwielbiają analizować, badać i tworzyć narzędzia, dzięki którym lepiej poznają otaczający świat. Co ciekawe, te same narzędzia i zasady przydają się też w fabrykach do usprawniania produkcji. Wykorzystaj swoją wrodzoną ciekawość do tworzenia mechanizmów i programów do sortowania, przenoszenia, wykrywania i liczenia obiektów. W tej serii lekcji robotyki poznasz inżynieryjne rozwiązania i prawa nauki stanowiące podstawę inteligentnych systemów produkcji.
Lekcję są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Odkryj jak roboty i robotyka są wykorzystywane w prawdziwym świecie. Twórz roboty i algorytmy używane w fabrykach, na halach przemysłowych oraz w przypadkach zagrożenia życia. Co więcej, zaawansowany poziom tej serii świetnie przygotowuje do konkursów robotycznych. Każda lekcja zawiera:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota LEGO Mindstorms EV3,
  • instrukcje programowania krok po kroku,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Lekcje

ANEMOMETR
Wiatr hula wokół nas i ma znaczący wpływ na nasze życie, nawet jeśli rzadko to widzimy. Dowiedz się czym właściwie jest wiatr i jak mierzyć jego siłę przy pomocy podręcznych narzędzi: robota i kodu.
CZOŁG MOSTOWY
Pokonaj (prawie) każdą przepaść z kieszonkowym mostem czołgowym! Gdy już go zbudujesz i zaprogramujesz, ten przyjazny robot podjedzie do krawędzi, rozstawi most, a potem dzielnie uda się na drugą stronę.
PRZENOŚNIK KORYTOWY
Rzadko oglądane, a niezastąpione w produkcji. Przenośniki zazwyczaj przenoszą przedmioty z jednej części fabryki do innej, ale ten przenośnik nie ma końca! Gdy kulka spada na dół, robot przenosi ją z powrotem na górę.
SYMULATOR LOTU
Eksperymenty są konieczne do prowadzenia badań i uczenia się, ale niektóre błędy mogą mieć fatalne konsekwencje. Aby tego uniknąć, ludzie wpadli na pomysł symulatorów. Stwórz tego robota, żeby rozpocząć przejażdżkę helikopterem.
WYRZUTNIA
Ze wszystkich wynalazków ludzkości, perypetie wyrzutni są chyba najbardziej ekscytujące. Twoim zadaniem jest rzucić pocisk z właściwą mocą tak, by trafił prosto to pudełka. Gotowi na próbę celności?
MANIPULATOR
Podnieś pudełko i przenieś je w inne miejsce. Proste? Teraz niech Twój robot zrobi to samo! Dowiesz się jak niespodziewanie skomplikowana jest ludzka ręka oraz jak imitować jej ruch odpowiednią konstrukcją i programem.
ROBOT GÓRNICZY
Stwórz autonomicznego robota, który poradzi sobie w każdym labiryncie. Wyposażony w czujnik odległości, gąsienice i zaawansowany program, ta sprytna maszyna znajdzie wyjście nawet w kompletnej ciemności!
POZYTYWKA
Zarówno ludzie jak i zwierzęta lubią muzykę. Ten robot poszedł o krok dalej - został instrumentem muzycznym! Zbuduj robotyczną pozytywkę, weź pod lupę jej mechanizm i zrób program do układania prostych melodii.
LICZNIK PINÓW
Roboty są niestrudzone, wykonują zadania wymagające ciągłego skupienia. Niedoścignione w liczeniu obiektów w fabrykach, czy samochodów na drogach. Możesz zobaczyć tego robota w akcji, po prostu użyj klocków i kodu.
SORTOWNIK
Któż chciałby spędzać całe popołudnia na sortowanie klocków? Ty nie musisz! Lepiej zbudować automatyczny sorter klocków i zaprogramować go tak, żeby robił to nużące zadanie za ciebie. Przecież właśnie dlatego ludzie wynaleźli maszyny!
TESTER
Powstał z inspiracji ludzkimi zmysłami, stał się ich ulepszoną wersją. Istnieją przeróżne rodzaje i wielkości testerów, a wszystkie one pomagają nam ocenić czy rzeczy spełniają postawione wymogi.
JEŹDZIK
Poznaj wynalazki, które poruszyły świat (dosłownie!): koło, silnik parowy i silnik spalinowy. Następnie skonstruuj dwukołowy pojazd i zaprogramuj go tak, by omijał przeszkody. A na koniec poeksperymentuj z kodem lub konstrukcją.