Programowanie robotów SPIKE Prime dla początkujących

Scenariusze lekcji idealne na start! Uczniowie poznają najważniejsze bloczki programistyczne Bloków słów i funkcjonalności aplikacji SPIKE. Nieskomplikowane konstrukcje pomogą dzieciom na spokojnie zapoznać się z zestawem i jego różnymi elementami, a proste programy ośmielą początkujących i zachęcą ich do dalszej nauki programowania z robotami SPIKE Prime.
Projekty dla początkujących da się zrealizować w 45 minut. Proste roboty zdążysz zbudować i zaprogramować szybciej niż zaawansowane modele.
Scenariusze lekcji są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Na lekcjach dla początkujących uczniowie będą tworzyć łatwe do zrozumienia i zaprogramowania roboty. Podczas nauki odkryją morze możliwości robotyki! Każda lekcja zawiera:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota LEGO® SPIKE Prime,
  • instrukcje programowania krok po kroku w aplikacji SPIKE Prime: Bloki Słów (Word Blocks),
  • przydatne przekroje konstrukcji,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

HUŚTAWKA
Huśtawka to świetny model na pierwsze zetknięcie z zestawem SPIKE Prime. Dowiedz się czym są roboty i jak mogą przyjść z pomocą właśnie Tobie, a następnie spróbuj swoich sił w unowocześnianiu placów zabaw budując i programując zautomatyzowaną huśtawkę.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
JEŹDZIK GEOMETRYCZNY
Ten robot zna się na geometrii jak mało kto! Zbuduj prostego robota jeżdżącego, przymocuj do niego mazak i zaprogramuj tak, by rysował wielokąty foremne. Pro tip: w programie przyda Ci się pętla z określoną ilością powtórzeń.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
DALMIERZ
Jak działa tajemniczy czujnik odległości i co ma wspólnego z nietoperzem? Do czego może się przydać w trakcie remontu lub urządzania mieszkania? Tego wszystkiego dowiesz się budując w pełni funkcjonalny dalmierz.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
SEJF
Chcesz bezpiecznie przechować coś cennego? Zbuduj sobie sejf! Dowiedz się jak działa czujnik koloru i wykorzystaj go w mechanizmie zamykania sejfu. Nikt nie dostanie się do środka bez znajomości właściwej kombinacji.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
WYRZUTNIA
Stwórz robota-wyrzutnię inspirowanego kuszą. Dostosuj jego kąt i siłę wyrzutu, aby precyzyjnie trafić w cel.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Bloki Słów).
ROBOT SPRZĄTAJĄCY
Zaprojektuj prostego, ale inteligentnego robota sprzątającego. Szybko i skutecznie oczyści płaszczyzny za pomocą podstawowych algorytmów.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Bloki Słów).
SORTOWNIK
Zbuduj robota, który sortuje obiekty według koloru za pomocą czujnika. Zobacz, jak automatyzacja ułatwia sortowanie – i życie!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Bloki Słów).
PODĄŻAJĄCY ZA LINIĄ
Stwórz robota, który zawsze trzyma się linii. Zaprogramuj go, aby właściwie nawigował i pozostawał na torze.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Bloki Słów).
POZYTYWKA
Robot, który zagra co mu zaprogramujesz. On odtworzy piękne melodie, a ty możesz odkryć związek między dźwiękiem a kodem.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Bloki Słów).
MANIPULATOR
Oto manipulator do podnoszenia i przenoszenia obiektów, a także okazja do przetestowania swoich umiejętności programowania i rozwiązywania problemów.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Bloki Słów).
WÓZEK WIDŁOWY
Ten mały wózek widłowy przyda się zwłaszcza do transportu paczek. Zaprogramuj go, aby precyzyjnie podnosił i przenosił ładunki.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Bloki Słów).
ROBOT LABIRYNTOWY
Zaprogramuj robota do rozwiązywania labiryntów przy pomocy czujników i podziwiaj jak precyzyjnie porusza się po skomplikowanych trasach.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678) i aplikację SPIKE (Bloki Słów).