CityCamp WeDo 2.0 Scratch

Wzbogacona o programowanie w Scratchu, ta seria skupia się na komputerach, pomocnych maszynach i rozwiązaniach inżynieryjnych, dzięki którym miasta chodzą jak w zegarku. CityCamp pomoże Ci zrozumieć otaczający Cię świat poprzez budowanie robotów i programowanie ich w Scratchu. Każda lekcja pozwala łatwo i empirycznie zrozumieć jedne z najbardziej imponujących teorii naukowych, stosowanych dziś w praktyce. Buduj, programuj i ucz się!
Lekcję są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Tematem tej serii są rozwiązania technologiczne stosowane w miastach na całym świecie. W środku znajduje się 12 kompleksowych lekcji robotyki zaprojektowanych by uczyć i inspirować. Każda lekcja zawiera:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota,
  • instrukcje programowania krok po kroku,
  • mini gry edukacyjne i inne dodatki,
  • scenariusz lekcji do druku dla nauczyciela,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Lekcje

DWUPŁATOWIEC
Ludzie zawsze chcieli latać. Dowiedz się ile ludzkość włożyła wysiłku, żeby uruchomić współczesne linie lotnicze i zbuduj swój własny model dwupłatowca z klocków LEGO. Stworzysz też zaawansowaną przekładnię i specjalny program.
KOLEJKA ŁAŃCUCHOWA
Kopalnie położyły podwaliny pod wiele współcześnie prosperujących miast. Złóż kolejkę łańcuchową i dowiedz się jakie zasady były używane do sterowania nią. Potem użyj bloczków kodu, żeby wprawić ją w ruch.
POMPA
Widziałeś kiedyś kiwon? Teraz możesz go zbudować. Na tej lekcji dowiesz się jak wydobywane są paliwa kopalne, jak zmienić ruch obrotowy z ruch liniowy i poznasz podstawowe polecenia programistyczne, które wprawią pompę w ruch.
TURBINA WIATROWA
Z zewnątrz wyglądają imponująco, ale nauka ukryta w środku jest jeszcze bardziej niesamowita. Poznaj ją na wylot budując ten kolorowy model turbiny wiatrowej i użyj kodu żeby wprawić ją w ruch.
MANIPULATOR
Oto Twoja trzecia, nadludzka ręka. Jest silniejsza i wytrzymalsza, dzięki czemu pomaga ludziom w laboratoriach, fabrykach, a nawet w kosmosie. Naucz się zwiększać precyzję przekładnią ślimakową i kontrolować robota kodem.
WINDA
Gdyby nie windy, wieżowce nie byłyby tak popularne. Podczas lekcji dowiesz się jak naprawdę działają windy poprzez zbudowanie wciągarki, zaprogramowanie jej i obserwowanie jak wszystkie jej elementy razem działają.
BATYSKAF
Penetruj podwodne głębiny, zbieraj ciekawe próbki i dowiedz się jak ludziom udało się stworzyć zaawansowane statki podwodne do badań głębinowych. Zbuduj model i napisz skrypt dla mechanizmów w środku.
SAMOLOT
Czy kiedyś zastanawialiście się co trzyma samolot w powietrzu? W trakcie lekcji poznasz rozwiązania inżynieryjne stosowane w dzisiejszych samolotach oraz zbudujesz miniaturowy model symulatora lotów.
HELIKOPTER
Niezbędny w nagłych wypadkach. Stwórz model helikoptera z silnikiem napędzającym jednocześnie główny i tylny wirnik. Dołącz czujnik wykrywający pozycję robota (jak u prawdziwych helikopterów), dodaj trochę kodu i voila!
WÓZ STRAŻACKI
Strażacy potrzebują specjalistycznych narzędzi, żeby walczyć z ogniem i ratować ludzi. Na szczęście ich wóz jest dobrze wyposażony. Ten model potrafi jeździć, a drabinę można wysunąć wszędzie tam, gdzie akurat jest potrzebna. Na ratunek!
WÓZEK WIDŁOWY
Wszyscy widzieliśmy je w sklepach, ale czy wiesz jak działają? Ten robotyczny model wózka widłowego został tak zaprojektowany, że jest zarazem stabilny i zwrotny. Zbuduj go i napisz skrypt do podnoszenia i opuszczania ładunków.
ŻURAW
Miasta często potrzebują portów, a porty potrzebują żurawi. Dziś są powszechnie stosowane, ale nie powstałyby bez mądrości Archimedesa. Zbuduj robotycznego żurawia i dowiedz się więcej o fizyce, obrotnicach i podstawach programowania.