SafariCamp WeDo 2.0 Scratch

Wróć do natury i nie zapomnij wziąć Scratcha! Przekonaj się jak pomysłowe i kreatywne naprawdę potrafią być rośliny oraz zwierzęta, następnie odtwórz je przy pomocy klocków i Scratcha. Ta seria przeprowadzi Cię przez gąszcz wiedzy i rozwiązań inżynieryjnych zaprojektowanych przez samą Matkę Naturę. Spodziewaj się zdrowej dawki biologii, nauk ścisłych, inżynierii, algorytmów programistycznych i fascynujących faktów zoologicznych.
Scenariusze lekcji są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Seria lekcji jest skoncentrowana na zwierzętach, ich środowiskach na Ziemi oraz zaskakujących sposobów przystosowania się potrzebnych im do życia i rozwoju. Seria składa się z 12 kompleksowych lekcji robotyki zaprojektowanych by uczyć i inspirować. Każda lekcja zawiera:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota,
  • instrukcje programowania krok po kroku,
  • mini gry edukacyjne i inne dodatki,
  • scenariusz lekcji do druku dla nauczyciela,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

GORYL
Zaprzyjaźnij się z tym wesołym gorylem dając mu banana na podwieczorek. Zacznij od poszerzenia swojej wiedzy na temat naczelnych oraz relacji między homo sapiens a gorylami, a potem przejdź do budowania i programowania tego uroczego robota.
WAŻKA
Chcesz mieć swoją robotyczną ważkę? Zbuduj ją! Dzięki wyjątkowej konstrukcji tego modelu, latająca ważka zawsze patrzy przed siebie, mimo licznych zwrotów. Napisz program, aktywuj go i patrz jak leci.
ŻABY
Każdy dobrze wie, że żaby są wyśmienitymi skoczkami. Ale wielu rzeczy jeszcze o nich nie wiesz. Poznaj bliżej te kolorowe kumkające płazy i pomóż im skakać przy pomocy swoich umiejętności programowania.
MUCHOŁÓWKA
Robotyczne rośliny są równie niebezpieczne jak oryginał. Sprawdź to samemu. Postępuj zgodnie z instrukcjami by złożyć muchołówkę i zakodować czujnik tak, żeby zamykał pułapkę we właściwym momencie. Uwaga na palce!
PTASIE GNIAZDO
Skąd robotyczne pisklaki wiedzą kiedy prosić o obiad? Dzięki czujnikom! Młode ptaki potrzebują pokarmu by rosnąć, a te domagają się go ćwierkaniem i skakaniem. Buduj, koduj i przekonaj się jak różnorodne są ptasie gniazda.
SKORPION
Uważaj, ten skorpion jest gotów zaatakować każdego w zasięgu czujnika! Zbuduj jego imponujący ogon i potężne ruchome szczypce, a potem zaprogramuj czujnik tego drapieżnika by mógł wykryć i powalić ofiarę.
ŻYRAFA
Buduj i podziwiaj tą imponującą żyrafę. Szczęśliwie się składa, bo tym razem możesz na nią patrzeć z góry! Dowiedz się wszystkiego o życiu tych zwierząt i naucz się jak stworzyć podstawowy program aktywujący silnik.
KOŃ
Oto koń, który aktywnie spełnia swoje marzenia - cały czas galopuje. Pomoże Ci też pogłębić wiedzę. Budując go poznasz na przykład zawiłości tłoków i dowiesz się jak zamieniają ruch obrotowy w ruch liniowy.
BYK
Ten poirytowany byk chce staranować drzwi do zagrody! Pomóż mu wyładować złość. Zbuduj robotyczny model zagrody z liniową przekładnią zębatą, a potem dowiedz się jak duży wkład parzystokopytne wnoszą do współczesnego świata.
ŻÓŁW
Prawie każdy żółw jest z natury przezornym optymistą. Ten robotyczny żółw chowa się gdy wykryje potencjalne zagrożenie, ale zaraz potem znów wygląda ze skorupy. Ostrzegają go bystre oczy i czujnik.
PELIKAN
Jak pelikany ewoluowały, żeby komfortowo mieszkać nad brzegiem morza? Odkryj sekrety ich niesamowitych dziobów i worków, a potem zbuduj robotycznego pelikana żeby zrozumieć jak skomplikowane są ruchy ptasich skrzydeł.
PAPUGI
Papugi uwielbiają latać. Pomóż tym kolorowym robo-papugom spełnić swoje marzenia! Stwórz specjalny mechanizm miotający z gumek, kół zębatych i elementów elektronicznych, żeby wysłać te ptaki w podróż między chmury.